Zajednički koncert studenata Muzičke akademije UNSA u Sarajevu

0
Radiosarajevo.ba

Zajednički koncert studenata Muzičke akademije Univerziteta u Sarajevu (UNSA) priređen je večeras u Koncertnoj sali "Cvjetko Rihtman" kao dio programa ovogodišnjeg izdanja festivala Majske muzičke svečanosti

Koncert je počeo izvedbom djela Specchio Luigija Marinara (r. 1972) napisanog za multipercussion duo koji su tom prilikom činili - Filip Soldat i Roko Radunić, studenti Smjera za udaraljke u klasi van. prof. mr. Davora Marausa.

Kompozicija demonstrira tehničke vještine i interakciju interpretatora, što zahtijeva izvođačku preciznost i međusobnu komplementarnost.

Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba: Zajednički koncert studenata Muzičke akademije UNSA u Sarajevu

Marija Mila Milas, studentica Smjera za flautu u klasi red. prof. mr. Sakiba Lačevića i ass. mr. Mirne Mlikote Dizdarević predstavio se interpretacijom Les Folies d' Espagne francuskog kompozitora Marina Maraisa (1656-1728).

Nukleus ovog fantazijskog djela je “folia”, stari ceremonijalni ples, čiji je muzički predložak prisutan u portugalskim i španskim scenskim oblicima iz 15. vijeka.

Kao i brojnim baroknim kompozitorima, Maraisu je ovaj melodijski obrazac poslužio kao tema iz koje su se razvile trideset dvije varijacije.

Larisa Lejla Droce, studentica Smjera za violinu u klasi prof. dr. Yeon Ju Jeong i više ass. mr. Lorene Miline, svirala je Introdukciju i Tarantellu op. 43 Pabla de Sarasatea (1844-1908.) uz klavirsku pratnju umjetničke saradnice mr. Dženane Hadžić. Mirni melanholični uvod gradira u kontrastnu virtuoznu “tarantellu”, karakterno utemeljenu na obliku živahnog narodnog plesa iz južne Italije, čiji je temperament oživljen kroz izraženu energičnost i frenetičnost.

Ovom prilikom su se predstavili tri kamerna sastava, čiji su članovi tokom protekle akademske godine svirali pod mentorstvom van. prof. dr. Belme Alić i ass. mr. Tamare Arsovski.

Prvi ansambl, koji čine Lucija Livajić (klarinet), Ivona Mijatović (violina) i Iva Lazić (klavir), izvele su treći stav ‘Moderato’ iz Trija za klarinet, violinu i klavir Arama Hačaturjana (1903-1978.). Utemeljen na uzbekistanskoj narodnoj melodiji i njenim varijacijama, ovaj stav reflektuje “hačaturjansko” muzičko ozračje specifično po rapsodičnosti i ornamentici, proistekloj iz folklorne vokalne prakse kavkaskih zemalja, nekada sovjetskih republika, te istančanog instrumentalnog kolorita.

Foto: Dž. K. / Radiosarajevo.ba: Zajednički koncert studenata Muzičke akademije UNSA u Sarajevu

Prvi stav iz “Cantilène et Danse” za violinu, saksofon i klavir Marca Eychennea (r. 1933.) koji kroz kohezivnost dionica odiše melodijskom poetikom, interpretirali su Alex Mateescu (violina), Rijad Šarić (saksofon) i Selma Teskeredžić (klavir).

Kao završna tačka koncerta izvedena je kompozicija Mechanicus (Heron from Alexandria) za flautu, violinu i klavir bosanskohercegovačkog kompozitora i profesora na Muzičkoj akademiji UNSA Dine Rešidbegovića (r. 1975.), kojom se predstavila Sonja Međugorac (flauta), Sara Barbara Bilela (violina) i Esma Babić (klavir).

Njegov umjetnički credo baziran je na konceptu “Reductional Music Complexity”, što podrazumijeva muzički sistem oslobođen od tonskih visina, pri čemu na precizno notiranu ritamsku fakturu interpretator mora u datom momentu odrediti tonske visine. Na taj način direktno učestvuje u kompozicionom procesu, pa se intenzivira odnos kompozitor-interpretator.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak