Ratni portreti Sarajeva: Izložba Zorana Kanlića u Zvonu
U prostorijama Udruženja za afirmaciju kulture i umjetnosti "Zvono" sutra će biti održano otvaranje izložbe fotografija Zorana Kanlića povodom druge godišnjice od njegove smrti.
Riječ je o fotografijama ratnih portreta Sarajeva koja se u Zvonu realizuje zahvaljujući ideji i konceptu njegovog prijatelja i kolege, fotografa Zorana Lešića.
Izložba će biti otvorena u utorak, 2. avgusta u 18 sati u Galeriji Zvono (prostor Galerije Charlama Depot, Terezije bb, Skenderija).
Nastavak "Gladijatora" je sve što (ni)smo očekivali: Kako su nam Ridley Scott i ekipa zamazali oči
Istog dana u 13 sati predstavnici/e medija moći će snimiti postavku i izjave.
Prva promocija Topčićevog romana pred mostarskom publikom
"Ideja odlaska na izložbu fotografija snimljenih za vrijeme rata u Sarajevu definitivno stvara određene predrasude o radovima koje će biti predstavljeni. Zoran Kanlić, svjestan te činjenice, a i pretpostavke da će većina fotografija koje će nastati u Sarajevu za vrijeme rata prikazati razaranja, krv i stradanja, odlučio se za sasvim drugačiji pristup.
Obilazio je kafiće i klubove koji su (nekako) radili za vrijeme rata i fotografisao ljude koje je poznavao iz, kako on kaže, "normalnog" života. Parove koji plešu, prijatelje koji uživaju u cigareti i kafi.
Snaga njegovih fotografija leži upravo utom bolno iskrenom prikazivanju očaja, usamljenosti i praznine čovjeka izgubljenog u ratu. On je tim, na izgled ne-ratnim, fotografijama zapravo dao najvjerniju prezentaciju rata i stradanja civila u ratnom Sarajevu.
Crno-bijela tehnika, koju je možda koristio više iz nužnosti, a tek onda kao preferirani izbor, savršeno odgovara raspoloženju. Kanlić je majstorskim printom izvukao najviše iz negativa koje je obrađivao u najneobičnijim okolnostima.
U okviru Baščaršijskih noći smotra folklora CIOFF, pogledajte defile kroz uži centar Sarajeva
Imajući u vidu da su sve ove fotografije napravljene u ratnom okruženju, snimane pod minimalnim postojećim svjetlom, da su ponekad namjerno razoštrene i slabog kontrasta, govore o Kanlićevoj sposobnosti da tu na izgled tehničku nesavršenost pretvori u perfekciju fotografskog oslikavanja atmosfere ratom narušenog grada i svakodnevnog života njegovih nesretnih građana“, napisao je Zoran Lešić povodom Kanlićeve izložbe koja je prvobitno bila predstavljena u Holandiji u sklopu Eastern Neighbor Film Festival – Filmhuis.
Faruk Šehić, pišući svojevremeno povodom izložbe Zorana Kanlića u Buybooku naglasio je bespredmetnost kritičarskog obesmišljavanja umjetničkih tema posvećenih ratu, jer je riječ o umjetnosti koja pokazuje vitalnost i značaj i godinama nakon rata, a čemu svjedoče i Kanlićeve fotografije.
"Civilna pozadina rata koju nam pokazuje Zoran Kanlić obiluje detaljima iz ljudske intime. Fasciniraju momenti kuhinjske idile, pravljenje kafe na svim mogućim improvizacijama minijaturnih pećica, steranje veša, spavanje, prizor iz kafane pod vedrim nebom, ženska ljepota u neizostavnim ruševinama, prizori manekenki sa takmičenja za Miss Sarajeva. Postoji samo jedna fotografija koja direktno upućuje na vojnički sadržaj rata: grupni portret dvije žene pod oružje sa muškarcem opasanim redenicima koji drži cijev puškomitraljeza sa raširenim nogarama negdje u blizini prve borbene linije. I na ovoj fotografiji dominiraju ljudska lica i tijela, glavni protagonisti Kanlićevih, uglavnom, crno-bijelih fotografija na kojima se prikazuje život iz offa, nepobjedivost ljudskog duha. Možda je to ono što je najupečatljivije na Kanlićevim fotografijama, prikaz topline ljudskih brloga, vjera u pobjedu života nad smrću, nešto toliko hrabro i otmjeno na svim tim licima i tijelima.
Pokušavam zamisliti kako je to bilo biti fotograf u opkoljenom Sarajevu. Hodati okolo sa fotoaparatom i bilježiti trenutke koji uporno nestaju. I opet mi dolazi slika Zorana Kanlića u vijetnamci kako nevidljiv čuči kraj stabla čekajući da uhvati osmijeh žene koja pretrčava snajperski prelaz. Ili fotografiše ogromnu ruku koja pridržava džezvu na zipovanoj improvizovanoj pećici.
Promocija knjige "Geografija nestanka" dr. Emira Suljagića u Travniku
Možda baš onako kako izgleda Zoran Kanlić treba izgledati fotograf u opkoljenom Sarajevu iz moje mašte. Miran i neprimjetan u kompletnom ratnom užasu“, napisao je Faruk Šehić.
Zoran Kanlić rođen je 1954. godine. Život je posvetio fotografiji. Radio je u sarajevskom Odboru Zimskih olimpijskih igara 1983. i '84. godine. Pravio je fotografije za omote CD-a. Radio je u njemačkoj agenciji Bus. Bio je fotograf na snimanju filma Savršeni krug reditelja Ademira Kenovića.
Bio je jedan od prvih fotoreportera magazina Slobodna Bosna i Dani.
Kao oficijelni fotograf Kamernog teatra 55 svojim fotografijama ovjekovječio je većinu najznačajnijih predstava nastalih tokom opsade Sarajeva.
Svjetska premijera filma "Praznik rada" Pjera Žalice zatvara 28. Sarajevo Film Festival
Radio je brojne kampanje za različite agencije, ali je bio najproduktivniji stvarajući tokom rata vlastitu umjetnost.
U najtežim vremenima, zahvaljujući vlastitom objektivu, uspijevao je dočarati esenciju ljudske prirode te je stvarao živopisne i magične fotografije koje na poseban način i danas dotiču njegovu publiku.
Tokom karijere priredio je veliki broj samostalnih izložbi u Sarajevu i diljem Evrope. Jedna od njegovih posljednjih velhhhikih izložbi bila je "NSK država Sarajevo" u Historijskom muzeju. Izložba je bila posvećena nastupu grupe Laibah 1995. godine u Sarajevu gdje je bio jedini prisutni fotograf. Bio je član ULUPUBiH-a.
Preminuo je 2020. godine.
Izložba "Ratni portreti Sarajeva" Zorana Kanlića bit će otvorena u Zvonu do 15. avgusta.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.