Igra kao predškolsko obrazovanje: Promovirana knjiga "Učimo i igramo se"
Knjiga pod nazivom "Učimo i igramo se" promovirana je u Zenici i Sarajevu, koja govori o igri kao preškolskom obrazovanju za djecu.
Cilj projekta je da djeca iz ranjivih porodica razviju pozitivan stav prema učenju, kroz igru, te da budu pripremljena za dalje školovanje.
“Učimo i igramo se”, je publikacija koja sadašnjim i budućim predškolskim odgajatelji-ma/cama nudi savremene metodologije i pristupe praktičnom radu u predškolskim ustano-vama, pogotovo u radu sa djecom iz ranjivih kategorija.
Dragan Bursać: Hoće li Vučić otvoriti "drugi front" u Bosni, kako bi preusmjerio krizu?
Predškolski odgoj i obrazovanje treba da se posmatra kao obrazovna institucija gdje sva djeca, bez obzira na socioekonomski status roditelja, etno-kulturno porijeklo ili druge nejednakosti, dijele dnevnu rutinu i tako stiču mnoštvo različitih iskustava.
Tokom promocije naglašeno je da jednake mogućnosti moraju biti osnova i ne smiju se dovoditi u pitanje. Visok kvalitet i podrška u predškolskom odgoju i obrazovanju utiču pozitivno na mogućnosti u daljem obrazovanju djece, osiguravaju im dobar početak u društvenom životu, bez obzira na njihovo socijalno ili etničko porijeklo.
Uloga odgajatelja treba biti posmatrana prije svega kroz opservaciju i podršku djeci u njihovim individualnim, obrazovnim procesima.
Izuzetno je važno htjeti čuti šta o praksi misli nauka vodeći se uvijek mišlju da naučna spoznaja nema svrhu ukoliko ne uspije doprijeti do realiteta stvarnosti na koju se odnosi.
Kako naglašava recenzentica gđa Hašima Čurak, stručna savjetnica za predškolski odgoj i obrazovanje u Agenciji za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje dodatna vrijednost ove zaista vrijedne inicijative je u tome da je podstaknuto umrežavanje stručnjaka iz različitih naučnih disciplina i praktičara iz oblasti predškolskog odgoja i obrazovanja na zajedničkom doprinosu kvalitetnom inicijalnom obrazovanju i kontinuiranom stručnom usavršavanju budućih odgajatelja.
Na žalost, prema zvaničnim procjenama, obuhvat djece u predškolskom odgoju i obrazovanju u BiH je oko 14,60%, što je znatno niže od europskog prosjeka. Uključenost djece Roma u predškolske ustanove statistički se ne prati, međutim u jednom od istraživanja iz 2012. godine se navodi podatak da svega 2% romske djece u uzrastu od 3 do 5 godina pohađa organizirane programe obrazovanja u ranom djetinjstvu.
Projektom „Predškolsko obrazovanje za svu djecu – PEACH “, Caritas Švicarske daje po-dršku osoblju u predškolskim ustanovama kako bi sva djeca, a posebno djeca iz marginalizir-anih porodica, mogla odrastati slobodno i u skladu sa svojim interesima i mogućnostima.
Pub-likacija „Učimo i igramo se“predstavlja vrijedno štivo odgajateljima s dugogodišnjim is-kustvom, kao i onima koji će to tek postati, za rad s djecom predškolskog uzrasta, koja je sastavljena iz dva dijela koja čine jednu cjelinu.
Za igru se često tvrdi da je ona opuštanje od ozbiljnog učenja. Ali za djecu je igra ozbiljno učenje. Upravo je IGRA najveći zadatak djetinjstva.
Promociju publikacije “Učimo i igramo se” organizovao je Caritas Švicarske u saradnji sa Islamskim pedagoškim fakultetom u Zenici i Pedagoškim fakultetom u Sarajevu.
Publikacija “Učimo i igramo se” je nastala kao rezultat aktivnosti u okviru projekta Caritasa Švicarske „Predškolsko obrazovanje za svu djecu- PEACH“ kojeg finansira Vlada Švicarske i Vlada Lihtenštajna, kao i privatni donatori.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.