Izudin Bajrović briljirao u ulozi Kralja Leara

Vesna Andree Zaimović
Zovu je "ulogom života" i predstavlja jednu od najvećih muških rola u dramskoj literaturi.

Tragični Kralj Lear ponovo je na daskama Narodnog pozorišta u Sarajevu, premijerno izveden sinoć i ispraćen ovacijama publike. 

Nakon 63 godine u Kući na obali, te  401 godinu od autorove smrti, ovaj  Shakespearov  klasik  uobličen je u repertoarsku predstavu u čiju je pripremu uloženo mnogo  i od koje se mnogo očekuje

Najveći razlog za  vrlo izvijestan uspjeh koji joj predstoji  je glavni glumac -  Izudin Bajrović. Njegova interpretacija Kralja Leara jedan od vrhunaca  poslijeratnog bh. teatarskog  glumišta. 

Redatelj Diego de Brea, gost iz Slovenije, kojeg sarajevska publika poznaje kroz njegove predstave izvedene na festivalu MESS,  ogolio je  originalni tekstualni predložak  od sporednih događaja,  kako bi reflektore  uperio na  odnos Leara prema kćerima i njegovu borbu sa sopstvenim demonima.  Formatirana na  tek nešto više od sat vremena, ova predstava je savremeni pogled na Šekspira usmjeren na univerzalne etičke dileme  i poruke Kralja Leara.  

Mnogi pokretači radnje  iz originalnog teksta, u ovoj su režiji  su tek naznačeni kroz simbolični gest, te je na taj način  Learov sunovrat u tragediju  još plastičnije postavljen u prvi plan.    

Čini se da redatelj cijelu predstavu  doslovno drži pod kontrolom - pokrete glumaca, jačinu njihovog glasa, intonaciju govora, dijapazon emocija koje smiju prikazati. Kao da u rukama posjeduje potenciometar, on ova teatarska sredstava gradira, počevši od  sterilnog, gotovo dosadnog početka (nemojte da vas  ovaj početak obeshrabri jer najbolje slijedi), preko sjajnih momenata  kulminacije, pa do emotivno snažnog  završetka.  

Diego de Brea koji je  potpisan i kao scenograf ,  veoma oprezno i dobro koristi rekvizite (šampanjac,  elegantne čaše, kofer, mašina za maglu, bokserska rukavica)  koji nam  samom pojavom u rukama glumaca ispričaju široki dramski kontekst.  

Mlada Elma Juković je veoma ubjedljiva u ulozi najmlađe Learove kćerke Cordelie, a  njene zrelije kolegice Sanela Pepeljak i Mediha Musliović bile su na visini zadatka. 

Narodno pozorište Sarajevo, u koprodukciji sa Scenom MESS realiziralo je uspješnu predstavu koja je na velika vrata vratila Šekspira na scenu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak