Razotkrivena velika prevara preko popularne stranice koju svakodnevno koriste i Bosanci
Ljetni odmori, koji bi trebali biti vrijeme opuštanja i uživanja, postaju noćna mora za sve veći broj turista koji koriste platformu Booking.com.
Prema izvještajima, došlo je do značajnog porasta prevara na ovoj popularnoj stranici za rezervaciju smještaja, pri čemu su mnogi korisnici prevareni za hiljade eura, piše Daily Mail.
Jedan od njih je i 77-godišnji Mick Thoma koji je ni kriv ni dužan postao žrtva online prevare. Mick, njegova žena i prijatelji redovno putuju po Europi, a nedavno su posjetili Krakov, Berlin, Bruxelles i Normandiju.
Uznemirujuća ispovijest kćerke NBA zvijezde: 'On nije moj otac, stalno sam plakala zbog njega'
Za svoju sljedeću avanturu, Mick je rezervirao hotel u Amsterdamu za početak septembra te dogovorio plaćanje hotela neposredno prije dolaska. Ali, u julu je na platformi Booking.com primio poruku u kojoj se traži da slijedi poveznicu i uplati 848,95 britanskih funti kako bi potvrdio rezervaciju.
"Primio sam poruku, navodno od hotela, putem platforme Booking.com, u kojoj se traže moji podaci o kreditnoj kartici. U poruci je pisalo da će u protivnom moja rezervacija biti poništena", kaže Mick.
Nakon što je kliknuo na opciju za plaćanje, nije dobio nikakvu potvrdu plaćanja. Odlučio je ponovno kliknuti, ali ni tada nije dobio nikakvu potvrdu. Provjerio je svoj račun i vidio da je novac otišao i da je platio ukupno 1697,90 funti. Tada je posumnjao da se radi o obmani i odmah kontaktirao Booking.com i svoju banku. Banka mu je zamrznula karticu i pokrenula istragu.
Druga žrtva prevare, koja je željela ostati anonimna, jest 54-godišnjakinja Britanka koja je preko platforme Booking.com planirala vikend izlet s mužem koji boluje od neizlječivog raka.
Primila je poruku s linkom na kojem je trebala "potvrditi" rezervaciju u pansionu u Lake Districtu. Kada je kliknula na link, s njene kreditne kartice je skinuto 262,50 funti. Kao i u prethodnom slučaju, i njoj je poruka stigla preko Booking.com aplikacije, pa po njenim riječima, nije imala razloga sumnjati u autentičnost
Da nešto nije u redu, priznaju i sa same platforme. Tako je u lipnju glavna direktorica za sigurnost informacija, Marnie Wilking, izjavila da je u posljednjih 18 mjeseci zabilježen porast prevara na platformi od 500 posto do 900 posto.
Ova zapanjujuća statistika ukazuje na značajan problem s kojim se Booking.com suočava, a koji utječe na korisnike koji traže smještaj preko ove globalno popularne platforme. Tačan broj takvih slučajeva nije objavljen, ali čak i donji kraj raspona od 500 posto predstavlja značajno povećanje.
Stručnjaci za prevare tvrde da sam sistem kompanije nije kompromitiran. Umjesto toga, problem je ljudski faktor, tj. neoprezni korisnici koji zlonamjenicima omogućavaju lak ulazak u račune iznamljivača.
Gosti ušli u apartman 13 sati prije check ina, Booking odbio da im naplati dodatnu noć
Iako Booking.com ima sigurnosne mjere poput dvostruke autentifikacije, gdje se kod za pristup šalje u SMS poruci ili e-pošti, iznamljivači koji redovno koriste Booking.com mogu ostati prijavljeni na svom uređaju i ne moraju svaki dan prolaziti kroz provjeru. Na taj način ostavljaju otvorena vrata prevarantima koji se tada okomljuju upravo na one koji su istim iznamljivačima ukazali povjerenje.
Savjet iznajmljivačima smještaja je jednostavan: ako vas zamoli da napustite platformu za razmjenu poruka Booking.com, ne činite to. "Ne dajte se prisiliti da napustite platformu i platite novac – upravo to je mjesto gdje se takvi problemi javljaju."
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.