Ovim avionom Airbus je šokirao svijet

Radiosarajevo.ba

Biste li letjeli u ovom avionu? To je najnovija kreacija iz Airbusa, i nazvali su ga “Ptica grabljivica”.

Europski multinacionalni div, jedna od najvećih avio i vojnih kompanija na svijetu, kaže da je razvio koncept novog aviona s ciljem “motiviranja sljedeće generacije avio inženjera, naglašavajući kako oni mogu biti razlika, primjenom tehnologija istraženih u kompaniji u hibridno-električnom pogonu, aktivnim kontrolnim sistemima i naprednim kompozitnim strukturama”, piše portal Popular Mechanics.

Dizajn hipotetskog aviona prvi je put prikazan na mitingu Royal International Air Tattoo , održanom na aerodromu RAF u Gloucestershireu, Engleska. Hibridno-električnu, turbopropelersku letjelicu Airbus zamišlja kao avion za regionalni prijevoz.

U razvoju “Ptice grabljivice” kombinirala se stara i nova tehnologija. Tu je hibridni električni motor, koji bi bio u skladu s filozofijom kompanije kojoj je cilj smanjenje emisije štetnih plinova u avio industriji za čak 50 posto do 2050. godine. Tu je i najstariji alat koji je bio na umu još Dedalu i Ikaru – a to je imitacija ptičjih krila.

Foto: Airbus: Nazvali su ga “Ptica grabljivica”

Nadalje, još u 15. stoljeću, u vrijeme Leonarda da Vincija , ljudi su vidjeli ptice kao inspiraciju za mehanički let. No, Airbus je ovaj put imao na umu predatorske ptice, čak i za regionalne letove od Kölna do Berlina. Jedinstvene značajke repa i krila, navodi Airbus u saopćenju za medije, “imitirat će one ptice grabljivice”, kao što je kalifornijski kondor. Rep i krila, podijeljeni u zupce, imali bi “perje” koje bi se moglo pojedinačno kontrolirati, dopuštajući aktivnu kontrolu leta.

Osim repa i krila, avion također ima “spoj krila-trup koji odražava graciozan i aerodinamičan luk orla ili sokola”, navodi se u saopćenju kompanije.

“Naša ‘ptica grabljivica’ je dizajnirana da bude inspiracija mladim ljudima i da izmami uzdisaje i koji će im biti motiv za uzbudljivom karijerom u ključnom sektoru zrakoplovstva”, kaže Martin Aston, viši menadžer u Airbusu, u izjavi za medije.

“Ptica grabljivica” ipak neće tako skoro sletjeti na obližnji aerodrom jer je to samo ideja.

“Jedan od prioriteta za cijelu industriju je kako učiniti avion održivijim - učiniti letenje čišćim, zelenijim i tišim nego ikada prije. Mi znamo iz našeg rada na putničkom avionu A350 XWB da kroz biomimikriju priroda daje neke od najboljih lekcija koje možemo naučiti o dizajnu. Tko ne može biti nadahnut takvim stvaranjem?”, pojašnjeno je.

Hibridni električni avioni, koji bi zahtijevali nešto manje goriva od trenutnih zrakoplova, dobivaju na važnosti.

Godine 2017. Boeing, jedina avio kompanija veća od Airbusa, počela je podupirati pokretanje hibridnog električnog pogona pod imenom Zunum Aero, unatoč ozbiljnim financijskim poteškoćama.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak