Irkut MS-21: Trebaju li se Airbus i Boeing bojati novog ruskog aviona
![Irkut MS-21: Trebaju li se Airbus i Boeing bojati novog ruskog aviona](https://storage.radiosarajevo.ba/article/310687/871x540/irkut_09.jpg?v1535213002)
Postoji uvriježeno mišljenje da nakon raspada SSSR-a, u Rusiji nije postojala šansa da se razvije savremeni putnički avion. Međutim, uspješni razvoj i aktuelni testovi Irkuta MS-21 pokazali su da su ruski zrakoplovi po nekim parametrima u rangu stranih konkurenata.
![irkut_03.jpg - undefined](https://storage.radiosarajevo.ba//image/407952/1180x732/irkut_03.jpg)
Foto: Irkut
Irkut MS-21 namijenjen je putničkom avio saobraćaju na kratkim i srednjim relacijama. Letjelicu su razvili stručnjaci nekoliko kompanija, od eksperimentalnog biroa Yakovlev, preko korporacije Irkut, do Ruske naučno-tehničke vazduhoplopne korporacije.
Planirano je da se proizvodnja pokrene u fabrici aviona u Irkutsku, gdje su već napravljena dva primjerka koja se testiraju. Važno je napomenuti da je prvi let ovog aviona napravljen u maju prošle godine.
Zašto je Rusija glavno tržište
Naravno, Irkut MS-21 nije prvi putnički avion proizveden u savremenoj Rusiji. Postoji Sukhoi Superjet 100, međutim, riječ je avionu za kratke relacije koji može primi samo 98 putnika. Za Rusiju, čija je teritorija najveća u svijetu, potrebni su avioni s većim kapacitetom. Zato će Irkut MS-21 biti pun pogodak.
Inače, avion ima nekoliko verzija, koji se razlikuju po broju sjedišta, nosivosti i drugim parametrima. Međutim, analitičari već sada uvjeravaju da najveći uspjeh čeka MS-21-300, koji može primiti 180-211 putnika, kao i model Irkut MS-21-200, dizajniran za 176 osoba.
Aduti novog aviona
Jedna od glavnih prednosti novog Irkuta MS-21 je širina njegovog trupa: 4,06 metara je rekord za avione za srednje relacije. Ovo daje jasnu prednost ruskom avionu među konkurentima po kriterijumima udobnosti putnika i kapacitetu. Ne samo to: Širi prolaz između sjedišta pomaže aviokompanijama da skrate vrijeme za ukrcavanje i iskrcavanje putnika.
![irkut_11.jpg - undefined](https://storage.radiosarajevo.ba//image/407948/1180x732/irkut_11.jpg)
Foto: Irkut
Važno je napomenuti i kvalitet komponenti i materijale od kojih su napravljene. Na primjer, krila aviona su napravljena od polimernog kompozitnog materijala. Još jedan očigledni plus je niža potrošnja u odnosu na Boeing-737 MAX ili Airbus A320 neo.
Važan adut trebala bi biti i najavljena cijena od 85 miliona dolara. Proizvođač navodi da će cijena, niži operativni troškovi i kraće prisustvo na aerodromima, kompanija koje će koristiti Irkut MS-21 osigurati četiri miliona dolara uštede na godišnjem nivou.
Ruski ili američki motori
U ovom trenutku još nije odlučeno koje motore će koristi Irkut MS-21. Trenutno postoje dvije opcije: Ruski PD-14 ili američki Pratt & Whitney 1400G. Ruski motor još nije dostigao serijsku proizvodnju, ali bi se to trebalo dogoditi, pogotovo ako SAD zaustavi isporuku američkih aviona zbog sankcija nametnutih Moskvi.
![Radiosarajevo.ba](https://radiosarajevo.ba/assets/img/rsa-box-logo.png)
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.