Irkut MS-21: Trebaju li se Airbus i Boeing bojati novog ruskog aviona

J. M.
Irkut MS-21: Trebaju li se Airbus i Boeing bojati novog ruskog aviona
U Rusiji se nastavljaju uspješna testiranja novog putničkog aviona Irkut MS-21. Iako još nije završio sve testove, novi avion već je zainteresirao ne samo ruske avioprijevoznike već i mnoge inostrane aviokompanije.

Postoji uvriježeno mišljenje da nakon raspada SSSR-a, u Rusiji nije postojala šansa da se razvije savremeni putnički avion. Međutim, uspješni razvoj i aktuelni testovi Irkuta MS-21 pokazali su da su ruski zrakoplovi po nekim parametrima u rangu stranih konkurenata.

irkut_03.jpg - undefined

Foto: Irkut

Irkut MS-21 namijenjen je putničkom avio saobraćaju na kratkim i srednjim relacijama. Letjelicu su razvili stručnjaci nekoliko kompanija, od  eksperimentalnog biroa Yakovlev, preko korporacije Irkut, do Ruske naučno-tehničke vazduhoplopne korporacije. 

Planirano je da se proizvodnja pokrene u fabrici aviona u Irkutsku, gdje su već napravljena dva primjerka koja se testiraju. Važno je napomenuti da je prvi let ovog aviona napravljen u maju prošle godine. 

Zašto je Rusija glavno tržište

Naravno, Irkut MS-21 nije prvi putnički avion proizveden u savremenoj Rusiji. Postoji Sukhoi Superjet 100, međutim, riječ je avionu za kratke relacije koji može primi samo 98 putnika. Za Rusiju, čija je teritorija najveća u svijetu, potrebni su avioni s većim kapacitetom. Zato će Irkut MS-21 biti pun pogodak. 

Inače, avion ima nekoliko verzija, koji se razlikuju po broju sjedišta, nosivosti i drugim parametrima. Međutim, analitičari već sada uvjeravaju da najveći uspjeh čeka MS-21-300, koji može primiti 180-211 putnika, kao i model Irkut MS-21-200, dizajniran za 176 osoba. 

Aduti novog aviona

Jedna od glavnih prednosti novog Irkuta MS-21 je širina njegovog trupa: 4,06 metara je rekord za avione za srednje relacije. Ovo daje jasnu prednost ruskom avionu među konkurentima po kriterijumima udobnosti putnika i kapacitetu. Ne samo to: Širi prolaz između sjedišta pomaže aviokompanijama da skrate vrijeme za ukrcavanje i iskrcavanje putnika.

irkut_11.jpg - undefined

Foto: Irkut

Važno je napomenuti i kvalitet komponenti i materijale od kojih su napravljene. Na primjer, krila aviona su napravljena od polimernog kompozitnog materijala. Još jedan očigledni plus je niža potrošnja u odnosu na Boeing-737 MAX ili Airbus A320 neo.

Važan adut trebala bi biti i najavljena cijena od 85 miliona dolara. Proizvođač navodi da će cijena, niži operativni troškovi i kraće prisustvo na aerodromima, kompanija koje će koristiti Irkut MS-21 osigurati četiri miliona dolara uštede na godišnjem nivou.

Ruski ili američki motori

U ovom trenutku još nije odlučeno koje motore će koristi Irkut MS-21. Trenutno postoje dvije opcije: Ruski PD-14 ili američki Pratt & Whitney 1400G. Ruski motor još nije dostigao serijsku proizvodnju, ali bi se to trebalo dogoditi, pogotovo ako SAD zaustavi isporuku američkih aviona zbog sankcija nametnutih Moskvi.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije