Kako reći NE na poslu i ne ugroziti karijeru

Radiosarajevo.ba
Kako reći NE na poslu i ne ugroziti karijeru

U poslu postaje sve važnije znati odbiti neke zahtjeve kako ne biste postali preopterećeni, a time i manje produktivni. No mnogi s tim imaju problema, tvrdi William Ury, autor knjige “Moć pozitivnog NE”.

"Bojimo se da nas ljudi neće voljeti i prihvaćati. Bojimo se da ćemo povrijediti nekog ili ugroziti svoju karijeru", objašnjava on.

No nemoguće je uvijek svima izaći ususret, a pokušaji da to učinite izazivaju stres.

Ako se pronalazite u ovih šest znakova, vrijeme je za uzbunu - pregorjet ćete!

On se može odraziti na vaše zdravlje u obliku glavobolja, bolova u ramenima i problema pri spavanju. Stoga je potrebno na vrijeme savladati vještinu odbijanja i sačuvati duševni mir.

"Dok govorite 'ne’, budite pristojni i izravni. Ne brinite se o tome hoćete li ispasti 'dobrica’", kaže poslovni savjetnik Michael Watkins.

Želite li svima ugoditi kako biste ostavili dojam srdačnosti i susretljivosti, lako je moguće da ispadnete naivni. Primijetite li da kolege često na vas prebacuju svoj dio posla, iako bi ga uz malo truda mogli i ono obaviti, pravo je vrijeme da naučite reći “ne”.

- Počnite svoj odgovor s “ne”. Krenete li s objašnjenjima, to bi vas moglo uvući u duge rasprave.

- Odbijanje molbi putem e-maila može biti opasno. Pisani odgovori često se mogu protumačiti grubljima nego što zaista jesu.

- Ne pokušavajte uvjeriti drugog da vi niste idealni za taj posao. On će vam uzvratiti laskanjem, pa će biti teže odbiti.

- Pozorno saslušajte sugovornika i pokažite razumijevanje. Ljudi koji znaju da ih slušate lakše će prihvatiti razočaranje i neće se uvrijediti.

- Unaprijed postavite jasne granice. Npr, recite šefu da vikende provodite s porodicom. Budete li ga kasnije morali odbiti, neće to shvatiti osobno.

- Čuvajte se malih ustupaka. Ono što počinje sastankom od “samo deset minuta” može prerasti u opsežan projekt iz kojeg je teško izvući se.

Problem: Kolega želi da priložite 10 KM za dar kolegi kojeg ne biste prepoznali na hodniku.

Odgovor: “Zapravo, nikad nisam popričao s Markom. Mislim da bih mu radije rođendan čestitao lično”.

Zašto: Onaj ko od vas traži prilog, možda ni ne zna u kakvim ste odnosima sa slavljenikom. Ovako ćete to raščistiti, ujedno ispasti pristojni, a ne škrti.
Ne osjećajte se krivi. Dar nije dar ako je obveza.

Problem: Ponudili su vam promaknuće koje ne želite jer ono podrazumijeva više rada.

Odgovor: “Polaskan sam što ste odabrali baš mene, no zbog privatnih razloga ne mogu preuzeti takvu odgovornost”.

Zašto: Ako se nađete u takvoj dvojbi, šef će shvatiti da su vam porodične obveze prioritet.

Ne osjećajte se krivi. Govoreći “ne” dodatnim satima u uredu, govorite “da” onome što volite, naprimjer djeci ili hobijima.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak