Jeste li znali ovo o Barbie?
Ruth Handler gledala je svoju kćerku Barbaru, predtinejdžerku, kako se igra papirnatim lutkama pretvarajući se da su u pitanju odrasli ljudi.
Ruth je primijetila da će u takvoj igri djeca češće iscenirati buduće događaje, nego sadašnje ili prošle.
"Moja cijela filozofija Barbie lutke bila je da kroz igračku djevojčica može biti sve što želi. Barbie je uvijek predstavljala činjenicu da djevojka ima izbora", rekla je Handler.
Hrvati trojkama zasuli koš BiH: Zmajevi izgubili prvi od dva ključna meča za odlazak na Eurobasket
Također je primijetila ograničenja papirnatih lutaka, uključujući i način na koji se odjeća od papira nije mogla dobro pričvrstiti.
Tako je došla na ideju o trodimenzionalnoj plastičnoj "papirnatoj lutki" s tijelom odrasle žene i garderobom odjevnih predmeta od tkanine, koju je predložila svom suprugu Elliotu, suosnivaču Mattela.
Znate li zašto je na svijetu prošle godine "nestalo" ružičaste boje?
Njemu, kao i ostalima u Mattelu, ta ideja se na prvu nije svidjela. Bili su uvjereni da roditelji nikad ne bi djeci kupovali lutke s oblinama odrasle žene.
Ideja im je bila apstraktna, budući da nešto takvo jednostavno nije postojalo na tržištu igračaka, odnosno u to vrijeme većina dječjih lutaka bila je u obliku beba.
Porodični izlet stvorio je historiju
Dok je Ruth bila na odmoru u Europi s porodicom, vidjela je njemačku lutku 'Bild Lilli' (koja nije bila zamišljena kao igračka za djecu) u švicarskoj trgovini, kupila je i donijela kući. Lutka Lilli predstavljala je isti koncept koji je Ruth ranije predložila Mattelovim rukovoditeljima.
Uz pomoć inženjera Jacka Ryana Ruth je preradila dizajn lutke, i nazvala je Barbie, po svojoj kćerki Barbari. Ime je ujedno postalo sinonim za tu modnu lutku.
Barbie je debitovala na sajmu igračaka u New Yorku 9. marta 1959., te upravo na taj dan slavi i rođendan.
Ali, Barbie nije uspjela preko noći. Kada je Disney predstavio dječiju televizijsku emisiju Mickey Mouse Club, Mattel je mnogo uložio u televizijsko oglašavanje, koje je imalo velik uticaj na njenu popularnost.
1961. Mattel je predstavio Kena, koji je ime dobio po sinu Ruth Handler. Predstavljeni su i mnogi drugi članovi porodice i prijatelji iz Barbie svijeta.
Nakon ogromnog uspjeha Barbie lutke, Mattel je 1964. otkupio prava na Bild Lilli lutku i ostalo je historija.
Barbie raznolikost, karijera i moda
Prva afroamerička lutka uvedena u liniju Barbie lutaka bila je Francie 1967. godine, a slijedi je Talking Christie 1968. i Julia 1970. godine, inspirisana popularnim TV-likom Diahanna Carrolla, Julijom Baker.
Lutke World, s lutkama Barbie iz svih krajeva svijeta, predstavljaju više od 45 različitih nacionalnosti, različitih tonova kože, boje kose i crtama lica, od kojih svaka nosi autentičnu odjeću koja je reprezentativna za historiju svoje zemlje.
Priča koja nadahnjuje: Predstavljena prva Barbie lutka s Downovim sindromom
Od 80-ih godina Mattel nastavlja integrisati kulturnu raznolikost u Barbie svijet s Barbie prijateljima i likovima azijskog, latinoameričkog i afroameričkog porijekla.
Od svog početka 1959., Barbie je postala međunarodna ikona i muza. Danas ona nastavlja poticati dječiju maštu i biti temom razgovora širom svijeta. Stvorena kako bi pokazala da žene imaju izbora, Barbie je uvijek imala cilj osnažiti neograničene potencijale u svakoj djevojčici.
U 70-ima, Barbie je spašavala živote u operacijskoj dvorani kao hirurginja, u vrijeme kada se tek nekolicina žena prijavljivala na medicinski fakultet.
Barbie je inžinjerka robotike, arhitektkinja, astronautkinja, novinarka, poduzetnica, veterinarka, paleontologinja, čak i reperica. Nepokolebljivo potiče mlade djevojke da maštaju o najrazličitijim karijerama.
Kao muza vodećim svjetskim dizajnerima, Barbie je surađivala s više od 75 globalno poznatih brendova i novim i naprednim mladim dizajnerima i talentima, surađujući s Moschinom, Mattyjem Bovanom, Nasirom Mazhar, Roksandom Ilinčić, Karlom Lagerfeldom, Comme Des Garconsom i mnogim drugima.
Roditelji milenijalci i Barbie
Milenijskoj generaciji roditelja bitnije je nego bilo kojoj generaciji roditelja do sad šta određeni brend prisutan u njihovom kućanstvu predstavlja.
Ako je u pitanju igračka koja predstavlja uzor djeci i puno se djece igra s njom, tu postoji velika odgovornost proizvođača igračaka, a Mattel tu odgovornost shvata vrlo ozbiljno.
Primijetivši da brend nije odjekivao s roditeljima milenijalcima u potrazi za svrhom, Barbie se čvrsto osvrnula na sebe i krenula na put kako bi bolje predstavila originalnu viziju koju je Ruth Handler imala za tu ikonsku lutku.
To je započelo 2015. godine s uvođenjem ravnog stopala - prvi put, Barbie ne nosi samo cipele s visokim potpeticama. Predstavljene su nove lutke različitih tonova kože, nacionalnosti, tekstura kose, boje očiju i crta lica. Nekoliko mjeseci kasnije, u januaru 2016., Barbie otkriva različite oblike ženskog tijela - zaobljene, visoke i sitne.
Više od 100 barbika različitih tonova kože, oblika ženskog tijela, crta lica, boje kose, stilova i boja očiju predstavljeno je samo od 2015. godine, što Barbie čini najraznovrsnijom lutkom na tržištu.
"Zamisli mogućnosti", nagrađivani je video koji je ponovo oživio poruku brenda 'Budi šta želiš' za novu generaciju roditelja i djece.
Budi šta želiš - Barbie zna da snovi nisu nemogući
Ove jeseni, Barbie stavlja fokus na "Dream Gap" odnosno 'jaz snova'. To je kritično vrijeme u dobi od 5-6 godina, gdje djevojčice iz nekog razloga počinju vjerovati da su manje nadarene od dječaka.
Kako bi podigla svijest o ovom problemu, Barbie pokreće kampanju posvećenu istraživanju na koji način roditelji mogu pomoći djevojčicama kako prekoračiti taj 'jaz snova'.
Jedan od načina da djevojčice i dalje vjeruju da su nadarene jest kroz modeliranje uloga - prikazujući im žene iz različitih sredina i polja koje "krše pravila". Od 2015. godine, Barbie se obavezala pokazati djevojčicama više ženskih uzora, kako bi im na taj način pomogla da maštaju o vlastitoj budućnosti.
Neke od nevjerovatnih žena koje je Barbie zadobila kao dio programa ženskih heroja u posljednjih nekoliko godina uključuju britansku bokserku Nicolu Adams, olimpijku u mačevanju Ibtihaj Muhammad, američkog modela i aktivistice po pitanju promocije zdravog izgleda i različitih oblika ženskog tijela Ashley Graham, prve afroameričke primabalerine u američkom baletu Misty Copeland, te redateljicu filma Selma, Avu DuVernay.
Ove godine, u nastojanju da prikaže još snažnije priče djevojkama, Barbie je pokrenula "Role models" i predstavila liniju lutaka žena koje inspiriraju, kao što su Amelia Earhart, Frida Kahlo i Katherine Johnson.
Novi film Margot Robbie: Prelijepa Australka u ulozi najprodavanije igračke
Danas, s više od 200 različitih karijera, Barbie i dalje inspiriše neograničene potencijale u svakoj djevojčici, kroz predstavljanje šireg pogleda na društvo koje prikazuje zanimanja u kojima žene obično nisu dovoljno zastupljene, te naglašavajući ženske uzore i žene heroje.
Od poduzetnice do predsjednice, astronauta do zoologa, ne postoji plastična barijera koja tek tako može zaustaviti Barbie, piše Senzacionalno.hr.
Jeste li znali ovo o Barbie?
- Puno ime Barbie je Barbara Millicent Roberts
- Barbie je dobila ime po kćeri Ruth Handler, Barbari
- Barbie dolazi iz izmišljenog grada Willours, Wisconsin i najraznovrsnija je lutka na tržištu
- Rođendan slavi 09.03., na dan kada je bila predstavljena industriji igračaka na sajmu u New Yorku 1959.
- Ken se pridružuje Barbie 1961. godine, a ime je dobio po sinu Ruth Handler
- 1968. godine predstavljena je prva Barbie tamnije puti
- Najprodavanija barbika do danas je Totally Hair™, s najdužom kosom ikad na Barbie lutki
- 1985. godine slavni dizajner Oscar de la Renta dizajnirao je liniju odjeće za Barbie. Glamurozni ton dragulja i metalik odjeća približila je modnu pistu najmlađim ljubiteljima mode. To je bio početak mnogobrojnih modnih suradnji
- 2010. godine prodana je najskuplja barbika za čak 302.500 dolara (oko 533 hiljade KM) - Stefano Canturi Barbie. S višim ciljem, kako bi prikupio novac za Fondaciju za istraživanje raka dojke, Mattel je uzeo australskog dizajnera nakita Stefana Canturija da izradi posebno izdanje Barbie. Trebalo je šest mjeseci da se napravi lutka, koja nosi dijamantnu ogrlicu vrijednu 300.000 dolara (oko 528 hiljada KM).
- 2014. godine, Barbie se uspješno baca u influencerske vode - otvara profil na Instagramu, kojeg prati 1,9 miliona korisnika, a od 2015. ima i svoj vlog preko kojeg 'razgovara' s djevojkama o problemima s kojima se suočavaju kao tinejdžerke.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.