Facebook izazovi i lekcije za budućnost: Platiti korisnicima korištenje podataka

Radiosarajevo.ba
Facebook izazovi i lekcije za budućnost: Platiti korisnicima korištenje podataka
Društvena mreža Facebook suočila se s najvećim padom vrinednosti akcija u historiji prošle sedmice. Kao jedno od rješenja, mediji predlažu – platiti korisnicima korištenje podataka.

Osim toga, prema pisanju svjetskih medija, to nije jedini izazov za ovu kompaniju, već i tvrdnje vodećeg čovjeka Marka Zuckerberga koje su se odnosile na negiranje holokausta, ali i na fenomen lažnih vijesti.

Kako vas Facebook može ponovo osvojiti

CNN posebnu pažnju posvećuje ogromnom padu vrijednosti Facebookovih akcija i navodi da je kompanija izgubila više od 23 posto svoje vrednosti za manje od dva sata nakon što je zarada opala.

“Facebookova greška nameće pitanje: da li postoji način na koji bi se mogao sprječiti dalji gubitak i koji bi svijet učinio boljim mjestom? Postoji, platiti korisnicima za korištenje njhovih podataka”, tvrdi CNN.

“Plaćanje ljudima za podatke umanjilo bi dobit digitalnih kompanija, ali ne bi uništilo njihove modele poslovanja”, navodi se u tekstu.

Dodaje se i da plaćanje podataka građanima zahtjeva razvijanje novih računovodstvenih metoda i tehnologija kako bi se utvrdila njihova finansijska vrijednost, pratila njihova provenijacija, ali i da se plaća korisnicima ako njihove informacije nekome omoguće zaradu, piše Radio Slobodna Europa (RSE).

“U međuvremenu, Facebook i drugi digitalni giganti trebalo bi sami da razmisle o kompenzaciji korisnicima za njihove podatke.“

Wall Street napokon naučio Zuckerberga lekciju koju je zaslužio

Prošle sedmice osnivač Facebook Mark Zuckerberg rg konačno je “dobio po nosu” čemu su se mnogi nadali još u aprilu od njegovog svjedočenja u Kongresu, piše New York Post.

"Vrijednost dionica društveno-medijskog giganta doživjela je spektakularno poniranje nakon što je kompanija prognozirala usporavanje stope novih prijava korisnika. Analitičari procjenjuju da je Facebookov slabi odgovor na nedavno usvojeni zakon o digitalnoj privatnosti Europske unije takođe oštetio investitore kad je riječ o kratkoročnoj finansijskoj budućnosti kompanije“, navodi list.

Čini se da je javno strpljenje za Zuckerbergove često neuvejrljive, a ponekad i dvosmislene izjave o herojskim nastojanjima Facebooka da zaštiti korisničke podatke, na izmaku, ističe Post dodajući da je niz otkrića o trajnoj povredi privatnosti tokom ove godine uništilo vjerodostojnost Facebooka po ovom pitanju. Ljudi se masovno odjavljuju.

"Facebook već dugo tvrdi da je njegova misija razvoj društvene infrastrukture i izgradnja zajednice. To čak nije više ni smiješno. Ono što stvarno žele jeste da prate ljude na internetu, sakupljaju i organizuju ono što saznaju i prodaju te informacije onom ko najviše ponudi".

Za šačicu onih koji ovo još uvijek nisu shvatili: Facebook vas ne doživljava kao kupca, oni misle o vama kao o proizvodu, ocena je autora teksta, piše RSE.

Zuckerbergov gubitak kontrole

Da li je Zuckerberg kao i Victor Frankenstein, izgubio kontrolu nad čudovištem koje je stvorio? Pitanje je koje je postavio britanski The Guardian, koji Marka Zuckerberga definira kao dr. Frankesteina današnjice.

“Facebook je Zuckerbergovo čudovište. Ali postaje sve jasnije da je njegova kreacija van kontrole”, piše list.

Gurdian objašnjava da je to postalo očigledno prošle sedmice u intervjuu koji je puno otkrio, a koji je šef Facebooka dao novinarki Kari Swisher.

“Razgovor je pokrio više tema, ali je uključio i nekoliko ključnih razmena mišljenja o Zuckerbergovoj nemogućnosti da shvati nivoe problema koji njegova kreacija sada izaziva u društvu. Međutim, najznačajniji deo intervjua Svišerov odnosio se na negiranje holokausta.“

"Ja sam Jevrej", rekao je, "i postoji grupa ljudi koji negiraju da se dogodio Holokaust. Smatram da je to duboko uvredljivo. Ali, ne vjerujem da bi naša platforma trebalo to da zabrani, jer mislim da postoje stvari koje ljudi pogrešno shvataju," prenosi Markove riječi Gurdian i zaključuje:

“Ako mislite da je ovo čudno, onda dobrodošli u klub.“

Prema mišljenju londonskog dnevnika tri su objašnjenja za ovo: prvo Zuckerberg je sociopat koji želi da ima što više sadržaja, bez obzira na društvene posljedice.

“Drugo je činjenica da Facebook sada sebe doživljava kao neku vrstu guvernera sa kvazi-ustavnim odgovornostima za zaštitu slobode govora. Ovo je zabluda: Facebook je kompanija, a ne demokratija. Ili treće, i najverovatnije, on se plaši optužbi da je "pristrasan" u polarizovanoj histeriji koja je sada obuzela američku (kao i britansku) politiku.”

Bez pomoći Facebooka u istrazi o "lažnim vijestima"

I The New York Times podsejća da su se problemi Facebooka a počeli povećavati kada su američke obavještajne agencije zaključile da su Rusi koristili lažne identitete kako bi širili propagandu preko ove i drugih društvenih medija i kada su pokušali utjecati na američke predsjedničke izbore 2016. godine.

To otkriće bilo je deo podsticaja za formiranje britanskog parlamentarnog odbora, koji je pokušavao utvrditi da li je Rusija primjenila slične napore kako bi uticala na referendum o britanskom izlasku iz Europske unije, poznatom kao Brexit.

Pažljivo posmatrano istraživanje Britanskog parlamentarnog odbora, koje se bavilo ruskom eksploatacijom društvenih medija s ciljem utjecanja na izbore, pozvalo je na je sveobuhvatne nove propise o tehnološkim kompanijama i optužilo je Facebook za pružanje "neiskrenih odgovora" na neka pitanja, kao i izbjegavanje drugih "do tačke opstrukcije”.

Izvještaj Donjeg doma Parlamenta, koji se bavio "lažnim vijestima“ na internetu, naveo je Facebookvo odbijanje da otkrije informacije kao dokaz da su potrebna strožija pravila kako bi giganti društvenih medija bili odgovorni za svoj sadržaj.

Izvještaj je najnoviji pokazatelj da su kreatori politike u Europi i Sjevernoj Americi sve više skeptični o velikim društvenim medijima, koji su nekada bili hvaljeni kao vođe revolucije u slobodi govora i interakciji među ljudima.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak