Propada li najdugovječnija modna kuća u svijetu

Radiosarajevo.ba
"Lanvin" je najdugovječnija modna kuća na svijetu i već je 128 godina u vrhu liste najcjenjenijih modnih kuća.

Međutim, prije nekoliko godina interes kupaca počeo je padati, a s njime i prodaja.

Tenzije između do tada najuspješnijeg kreativnog direktora u Lanvinu, Albera Elbaza, i većinske vlasnice brenda, Shaw-Lan Wang, počele su rasti i sve je krenulo nizbrdo.

Kako je do toga došlo i može li se Lanvin izvući? 

Lanvin je osnovan davne 1889. godine i od tada je konstantno prisutan na modnoj sceni. Promijenio je brojne vlasnike i kreativne direktore, a najveći mu je uspjeh donio marokanski dizajner Alber Elbaz.

Nevjerovatno talentiran dizajner koji je na čelu Lanvina sjedio čak 14 godina. On je kreirao imidž Lanvina kakav danas znamo, osmislio novi izgled legendarnog Arpege parfema i kući donio najveći prihod i to od 235 miliona dolara u 2012. godini.

Šta je onda moglo poći po zlu? 

Shaw-Lan Wang 

Business of Fashion se u svojoj nedavno objavljenoj priči o Lanvinu vratio u 2001. kada je vlasništvo nad Lanvinom preuzela medijska mogulica iz Tajvana, Shaw-Lan Wang.

Wang je firmu, piše BoF, kupila od L'Oréala prvenstveno zbog uspješne linije parfema koja je donosila veliku zaradu, no iste je godine angažirala i novog kreativnog direktora, Albera Elbaza, koji je netom prije otpušten iz Yvesa Saint Laurenta.

Shaw je Alberu Elbazu odmah dala mali udio u firmi i vjerovala mu da će Lanvin pretvoriti u pret-a-porter brend koji svi žele nositi - i bila je u pravu.

Elbaz se nevjerovatno dobro snašao u toj modnoj kući i postao prepoznatljiv po svojim koktel haljinama koje su zaista nosili svi.

U tim prvim godinama njegovog uspjeha firmu je trebalo proširiti kako bi mogla još više rasti, no Wang za to nije imala sredstva. Tada je odlučila rasprodati udjele u firmi.

Konglomeratu Itochu prodala je 2002. licencu za otvaranje brenda u Japanu i tu se nije zaustavila. Pet godina kasnije prodala je prava liniju parfema firmi InterParfums, a onda je 2009. dovela novog investitora koji je dobio 25 posto udjela u zamjenu za, piše Bof, desetke miliona eura.

Tada se i Elbaz prestao baviti menadžmentom, te je 2009. novi direktor menadžmenta postao Thierry Andretta koji je krenuo sa strategijom otvaranja novih trgovina, no to je bilo bezuspješno. 

Alber Elbaz

U godinama koje su slijedile Elbaz se borio da ostane jednako kreativan kao i do tada.

Pokušao je ne baviti se činjenicom da je Wang rasprodala firmu na sve strane te je nastavio svojim putem i 2010. Lanvinu donio saradnju s H&M-om.

To je bio odličan potez za vidljivost u javnosti i dao je brendu na važnosti. No, nije bilo dovoljno da bi se spasila prodaja. Elbaz jednostavno nije posvetio dovoljno pažnje modnim dodacima od kojih živi tako mnogo najvećih svjetskih modnih kuća i oslanjao se samo na kolekcije odjeće koje su jednostavno prestale biti zanimljive kao na početku.

Tenzije između Wang i Elbaza tada su se počele penjati ka vrhuncu, a ostali članovi upravnog odbora i menadžmenta počeli su napuštati svoje pozicije vjerovatno svjesni da više ništa dobro ne može dogoditi.

Prvi je otišao Thierry Andretta koji se navodno, kao i Elbaz, posvađao s Wang. Prije njega je iz istog razloga firmu napustio Paul Deneve, a Wang je na čelo menadžmenta odmah postavila Michèle Huiban, dotadašnju direktoricu finansija s koja joj je navodno bila vrlo pokorna. 

U oktobru 2015. netrpeljivost između Wanga i Elbaza je eskalirala i dizajner je burno reagirao na jednom sastanku upravnog odbora nakon čega je odmah dobio otkaz. 

Bouchra Jarrar

Wang, umjesto da poučena svojim dotadašnjim odlukama, pažljivo odabere novog kreativnog direktora, ponovo impulsivno bira novu kreativnu direktoricu, Bouchru Jarrar, i to navodno na preporuku svoje "podanice" Michèle Huiban.

Jarrar je odlična dizajnerica, ali je navodno nevjerovatno teška osoba te je, kako piše BoF, odmah po svom dolasku otpustila većinu dizajnerskog tima i okrenula se svojom dizajnerskom izričaju koji se očitovao u strogim krojevima na koje obožavatelji rada Albera Elbaza nisu navikli.

Prikladno tome, ni prihod nije porastao, a Wang nije čekala dugo dok nakon svega 16 mjeseci nije otpustila i Jarrar. 

Olivier Lapidus

I ponovo, Wang nije čekala dugo da bi zaposlila novog kreativnog direktora i to, svakako, svog prijatelja Oliviera Lapidusa koji bi, kako pišu neki mediji, htio pretvoriti Lanvin u francuski Michael Kors.

Lanvin je i dalje snažan brend no, ako Wang nastavi angažirati dizajnere na ovaj način mogla bi izgubiti i ono malo vjernih kupaca koji su joj preostali.

Modna industrija je blagonaklono prihvatila dolazak Lapidusa na čelo Lanvina i s nestrpljenjem očekuju što će u septembru prikazati na Sedmici mode u Parizu, a za Wang bi možda bilo najbolje da se zapita je li problem možda u njoj i prepusti Lanvin sposobnijim menadžerima, prenosi buro247.hr

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak