"Frankenstein" kakvog nismo očekivali: Del Torova verzija horor klasika će vas dirnuti u srce

0
A. V.

Višedecenijski san Guillerma del Tora da snimi vlastitu verziju Frankensteina, jedne od najpoznatijih horor priča svih vremena, napokon se obistinio. Oscarom nagrađivani reditelj adaptirao je izuzetno utjecajni gotički roman Mary Shelley iz 1818. godine onako kako je oduvijek zamišljao.

U intervjuima tokom ranijih godina Del Toro je više puta govorio o svom divljenju priči koja je inspirisala neka njegova prethodna djela kao što su Cronos (1992.), Crimson Peak (2015.), The Shape of Water (2017.)...

Jedinstvena adaptacija

Iako se u mnogim aspektima značajno razlikuje od knjige, Del Torov Frankenstein i dalje vješto prenosi ključne zaplete iz originalnog romana.

Radnja prati Victora Frankensteina (Oscar Isaac), briljantnog, ali egocentričnog naučnika opsjednutog idejom da pobijedi smrt. Kroz monstruozni eksperiment on stvara Stvorenje (Jacob Elordi) koje, iako nevino, biva odbačeno i tjerano u nasilje od strane društva i samog tvorca.

Osjeti se Del Torova iskrena ljubav prema samom izvornom materijalu. Dok priča svoju jedinstvenu verziju ovog klasika, on i dalje pokazuje duboko poštovanje prema Shelleyinoj knjizi, koju očigledno živi i diše.

Netflix objavio stravičan prvi trailer novog "Frankensteina": "Stvorio sam smrt!"

Pritom dodaje vlastite teme i likove, a jedna od najvećih razlika odnosi se na Elizabeth (Mia Goth), te dinamiku između nje i Stvorenja. Dok je u knjizi ona žrtva Victorovog grijeha i simbol gubitka, Del Toro je u svom filmu predstavlja kao glas ljudskosti i oličenje empatije. Ona se ne suprotstavlja Stvorenju, već ga prepoznaje, razumije, pa čak i voli na svoj način.

To nije jedina promjena koja se tiče njenog lika. Elizabeth se u knjizi udaje za Victora, ali u ovoj verziji ona je zaručena za Victorovog brata Williama (Felix Kammerer). William obično ne doživi odraslu dob kada se pojavljuje u Frankensteinovim pričama, jer najčešće postane žrtva Stvorenja u brutalnom činu osvete. No, Del Toro i ovdje mijenja elemente radnje. William stoji na putu Victorovom tradicionalnom ljubavnom interesu, dok Elizabeth u ovoj verziji dobija i ujaka – Heinricha Harlandera, mecenu koji finansira Victorove eksperimente, a kojeg glumi Christoph Waltz.

Del Torova duboka naklonost prema njegovim "čudovištima" opet je očigledna. On dosljedno stoji na njihovoj strani, sugerišući da je pravo čudovište zapravo sam Frankenstein.

U romanu je Victor konfliktni naučnik, zgrožen, ali fasciniran onim što je stvorio. Ovdje djeluje samo arogantno i površno, tretirajući svoje stvorenje s prezirom.

On ponavlja greške svog hladnog i autoritativnog oca Leopolda (Charles Dance), kojeg pokušava nadmašiti, a na kraju postaje poput njega. Dok je u romanu taj odnos samo okvirno naznačen, Del Toro ga pretvara u centralni psihološki sukob, iz kojeg izvire i Victorova genijalnost i njegovo ludilo.

Vizuelno remek-djelo

Oscar Isaac (Ex Machina 2014., A Most Violet Year 2014.) pruža briljantnu izvedbu Victora Frankensteina, prikazujući ga kao luđaka progutanog vlastitim ambicijama. Ulogu je donio tako da publika voli i mrzi njegov lik, upravo onako kako je Mary Shelley originalno zamislila.

Glavna zvijezda i daleko najprivlačniji dio ovog filma je pak Jacob Elordi (Euphoria 2019., Saltburn 2023.). Njegova interpretacija Stvorenja dira u srce.

Elordi pruža ulogu karijere, prikazujući Stvorenje onakvo kakvo treba biti. Ono je simpatični, tužni jadnik koji samo želi prijatelja - simbol svih onih koji su odbačeni jer su "drugačiji". Del Toro ga ne vidi kao negativca, već kao odu patnji, usamljenosti i čežnji za ljubavlju.

Vizuelno, film je pravo remek-djelo. Scenografija (Tamara Deverell), kostimi (Kate Hawley) i kinematografija (Dan Laustsen) su zadivljujući, a svaki kadar je užitak za gledanje. Muzika (Alexandre Desplat) je sablasno lijepa i podiže iskustvo na potpuno novi nivo.

Umjesto klasičnog horor filma, Del Toro donosi priču o iskupljenju i oprostu, te umjesto uništenja nudi pomirenje.

To ne znači da nema dovoljno krvi i jezivih trenutaka. Frankenstein je pun krvi, mesa, otkinutih udova, iščupanih vilica i smrskanih lobanja, ali to su samo ukrasi ovog filma.

Del Torova adaptacija Frankensteina je jedan od najljepših i najpažljivije izrađenih filmova ove godine.

To je duboko emotivno i vizuelno upečatljivo iskustvo, te još jedno izvanredno ostvarenje u već impresivnoj Del Torovoj karijeri.

Film je na IMDb-u ocijenjen sa 7.6/10, dok na Rotten Tomatoesu ima 86% pozitivnih ocjena od kritičara i 95% od publike.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak