Vedad Terzić za Radiosarajevo.ba: Zašto je Škoda 18. put najprodavanija u BiH

J. M.
Prošla godina donijela je Škodi još jednu titulu na bh. tržištu novih vozila. Proizvođač iz Mlade Boleslave je 18. godinu uzastopno najprodavaniji automobilski brand u našoj zemlji.

Ovakvom tržišnom dominacijom Škoda se može pohvaliti još samo na "svom terenu" – u Češkoj i Slovačkoj.

Škoda je profitirala od pomalo neočekivanog rasta bh. tržišta novih vozila u prošloj godini od skoro 30 procenata u poređenju s 2015. Plasmanom 1.404 vozila bh. zastupnik Škode zabilježio je "plus" od 23,2 procenta, što je četvrti najveći rast prodaje ove marke u svijetu u 2016.

O Škodinom jučer, danas i sutra na tržištu BiH razgovarali smo s Vedadom Terzićem, brand managerom u našoj zemlji.

Radiosarajevo.ba: Da li ste veliki očekivali veliki rast bh. tržišta novih automobila u prošloj godini?

Terzić: Nisam, da budem iskren. A, ako bih tražio objašnjenje, možda je to činjenica da se radilo o izbornoj godini kada se, prema tradiciji, mnogi poslovi "zavrte", to je cash flow, budžeti se troše manje restriktivno… Postoji još jedan razlog. Nakon početka krize prije 8-9 godina veći korisnici su trošili minimalno i sada je konačno došao trenutak za zamjenu voznog parka kako u javnom tako i realnom sektoru i među fizičkim licima.

Radiosarajevo.ba: Da li ste zadovoljni prodajom Škode?

Terzić: U principu, jesam. Isporučili smo više od 1.400 automobila, ispunili interne, ali i planove prema matičnoj kompaniji u Češkoj. Imamo 20-ak posto tržišnog udjela.

Radiosarajevo.ba: Kako je išla prodaja po modelima?

Terzić: Octavia nosi oko 40 posto prodaje, Fabia i Rapid po 20 posto. Zanimljivo da 70 procenata prodaje Rapida nosi limuzinska izvedba jer ovaj karoserijski oblik tradicionalno cijene ljudi na našim prostorima. I Citigo je najprodavaniji model u svojoj klasi malih gradskih automobila. Možda je bilo mogućnosti za plasman više od 90-ak primjeraka Superba, ali je interes kupaca za ovim modelom u svijetu tako veliki da su duge liste čekanja, pa nismo mogli dobiti količine koje smo trebali. Što se tiče Yetija, 50-ak isporučenih vozila je zadovoljavajuća količina s obzirom na to da je riječ o odlazećem modelu.

Radiosarajevo.ba: Da li ste iznenađeni činjenicom da je Octavia ne samo najprodavaniji model Škode nego i bestseller cjelokupnog tržišta BiH?

Terzić: Octavia je postala brand za sebe, dragulj u našoj gami, automobil kojim su kupci prezadovoljni. Vrijednost Octavije vidi se upravo prema polovnim primjercima. Mnogi kupci mijenjaju je "staru za novu", a onda te polovne primjerke prodamo u roku od sedam dana.

Radiosarajevo.ba: Gama Škode u BiH uskoro će biti proširena novim terencem po imenu Kodiaq.

Terzić: Dolazak Kodiaqa planiran je u aprilu. Još nemamo naznaka o cijeni, ali vjerovatno će biti na nivou Volkswagen Tiguana. Inače, cijenu dogovaramo s fabrikom, kao i za ostale modele, vodeći računa o stanju na tržištu, ali i konkurentima.

Radiosarajevo.ba: Koji oblik kupovine novih Škodinih automobila favoriziraju bh. kupci?

Terzić: Najzastupljenija je prodaja za gotovinu, pa kredit i onda leasing. Leasing nudi veliki potencijal, napravili smo iskorak od prošle godine, ali naši ljudi teško prihvataju da budu samo korisnici vozila koje je u vlasništvu leasing kuće. No, to je trend koji je zaživio u Europi, kupci se sve češće odlučuju na ovaj način finansiranja vozila. Situacija se polako mijenja, stigao je čak i operativni leasing za fizička lica što je donedavno bilo nezamislivo. Kupac plaća mjesečnu ratu u koju je uključeno sve – vozilo, osiguranje, servis, zimske gume… Na ovaj način nabavke odlučuju se veliki korisnici, čak i institucije, neki MUP-ovi odabrali su leasing vozila.

Radiosarajevo.ba: Kakva je situacija s prodajno-servisnom mrežom Škode u BiH?

Terzić: Imamo 12 prodajno-servisnih centara, još tri ovlaštena servisa i, barem za sada, ne planiramo širenje. Sedam centara je već prilagođeno novim standardima Škode, dva se rade, a krajem ljeta trebala bi biti trebali imati završenu kompletnu mrežu. Prilagođavanje strogim standardima je doprinos kvalitetu, bolja je prodajna i postprodajna usluga.

Radiosarajevo.ba: Prije 18 mjeseci Škoda u BiH prešla je u sistem Porsche BiH. Koliko se promijenio način poslovanja?

Terzić: Imali smo dug pripremni period za prelazak pod okrilje Porschea koji se zvanično desio 1. jula 2015. Ostali smo, u principu, u istom ambijentu, s istom ekipom, istom mrežom, uz izvjesne promjene – prodajne standarde, pristup kupcu, kontakte, kasnije i u prilagođenim objektima. Kupac se jednako tretira u BiH kao i u Češkoj, Austriji, bilo gdje…

Radiosarajevo.ba: kakvi su planovi Škode za 2017. godinu?

Terzić: Kao što sam rekao, prvi cilj je završetak prilagođavanja kompletne prodajno-servisne mreže novim standardima. Što se tiče prodaje, uvijek se trudimo zabilježiti napredak pa očekujemo više prodatih vozila nego u 2016. Nadamo se da će tržište dobro odgovoriti na planove, da će se nastaviti trend rasta prodaje novih vozila. Januar 2017. bio je odličan za Škodu, zabilježili smo 30-ak procenata tržišnog učešća. Ne možemo se požaliti ni na februar… Uglavnom, ako se po jutru dan poznaje imat ćemo još jednu uspješnu godinu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak