Samo 8% potrošača smatra da se kompanije ne trebaju oglašavati u doba COVID-19
Kako piše Marketing Week, potrošači smatraju kako bi dobrobit osoblja trebala biti prvi prioritet kompanije, dok brendovi također igraju ulogu u pružanju podrške vladama i širem društvu kroz krizu.
U BiH već imamo primjere BBI banke, Violete, NLB banke, AS Holdinga...
"Međutim, velika većina potrošača ne smatra da kompanije trebaju zaustaviti oglašavanje tokom pandemije koronavirusa", piše Marketing Week.
Čak štaviše, očekuju da kompanije razmišljaju o samom sadržaju reklamnih poruka i načinu komuniciranja.
Istraživanje Kantara nad više od 35.000 potrošača na globalnoj razini pokazalo je da bi samo osam posto brendova trebalo prestati sa oglašavanjem. Ipak, jasno je očekivanje da bi kompanije trebale igrati svoju ulogu, pri čemu 78 posto potrošača vjeruju da bi im brendovi trebali pomoći u svakodnevnom životu, 75 posto kaže da bi brendovi trebali informisati ljude o tome šta da rade, a 74 posto misli da kompanije ne bi trebale iskorištavati situaciju.
Potrošači su u velikoj mjeri složni da brendovi trebaju upotrijebiti ohrabrujući ton, ponuditi pozitivnu perspektivu i saopštavati vrijednosti robnih marki. Više od 50 posto također misli da bi brendovi trebali razgovarati kao i uvijek, dok 50 posto misli da bi kompanije trebale govoriti o vlastitom brendu na bezbrižan i lagan način.
Samo 41 posto smatra da bi brendovi trebali izbjegavati šaljive tonove.
Istraživanje izbacuje neke primjere finih načina na koje brandovi trebaju sugerisati. Na primjer, Ikeine komunikacije usredotočene na važnost kuće i poruke Nikea trenutnoj potrebi da ostanu u zatvorenom prostoru vide se kao potpora vladinim organizacijama za razmjenu poruka i zdravstvenim organizacijama, a istovremeno ostaju vjerne njihovim vrijednostima marke.
Međutim, imamo i drugačije primjere. Kada je škotska pivara BrewDog pokrenula kampanju za dezinfekciju ruku, reakcije su bile podijeljene. Iako su s jedne strane mnogi pozdravljali taj potez, postojala je doza cinizma oko brendiranja.
"To daje osjećaj koliko je ravnoteža trenutno osjetljiva“, kaže glavna direktorica za inovacije Kantar Insightsa, Rosie Hawkins i dodaje: Treba razgovarati brendovima, ali to činiti na način koji podržava vlade i potrošače, a ne da ih iskorištava".
Potrošači također traže eksplicitne dokaze da brendovi podržavaju osoblje, vladu i potrošače. Gotovo 80 posto smatra da zdravlje zaposlenih treba biti ključni prioritet za kompanije, dok gotovo dvije trećine smatra da bi fleksibilan rad trebao biti prioritet.
Oko 45 posto potrošača želi vidjeti da kompanije postavljaju planove za zaštitu dobavljača ili proizvoda, dok više od 40 posto želi vidjeti kompanije koje doniraju proizvode, kao što su sredstva za čišćenje ruku ili maske.
Uprkos rezultatima anketa, mnoge kompanije povlače reklamne kampanje i preraspodjeljuju oglasne budžete. Istraživanje na gotovo 900 britanskih trgovaca od strane Marketing Week-a i Econsultancy otkrilo je da je 55 posto odgodilo ili pregledava oglasne kampanje, dok 60 posto smanjuje ili pregledava budžete.
Podaci BrandZ-a također pokazuju da su se nakon finansijskog pada 2008./2009. godine jači brendovi oporavili do devet puta brže u odnosu na vrijednost dionica na tržištu.
"Zdravlje brenda postaje ranjivo kada se kompanije prestanu oglašavati", kaže Kantar Insightsa globalna šefica za medije, Jane Ostler i naglašava: "Ako to urade duže od šest mjeseci, to uništava i kratkotrajno i dugoročno zdravlje".
Umjesto toga, ona savjetuje robnim markama da mijenjaju svoje medije i dodirne tačke kako bi osigurali doseg do potrošača, a sa komunikacijama koje ih najviše zanimaju.
"Držite živce", zaključuje Jane, koja je podvukla: "To će proći i naći ćemo se u situaciji kada se stvari počnu oporavljati. Razmišljajte i dugoročno i kratkoročno."
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.