Stručnjaci predviđaju drastične promjene: Šta bi za BiH značilo zatvaranje Sueckog kanala?

2
Radiosarajevo.ba
Stručnjaci predviđaju drastične promjene: Šta bi za BiH značilo zatvaranje Sueckog kanala?

Sukob Izraela i Hamasa po nekim crnim scenarijima mogao bi dovesti do eventualnog zatvaranja Sueckog kanala što bi, ako se to desi, dovelo do novog poskupljenja svih vrsta roba, prvenstveno nafte i hrane.

Već sa prvim danima rata između Izraela i Hamasa, reagovale su svjetske berze, a cijena sirove nafte skočila je za deset posto.

Suecki kanal jedan je od najznačanijih morskih puteva i jedna od najvažnijih karika u lancu snabdijevanja. Kroz njega se odvija 12 posto svjetske trgovine.

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Svakog dana kroz Suecki kanal prođu brodovi sa teretom vrijednim više od deset milijardi dolara. Eventualno zatvaranje ovog kanala moglo bi imati nesagledive posljedice, izvještava BHRT.

"Ukoliko bi se zatvorio ovaj kanal, niko ne može predvidjeti u kom pravcu bi išao morski transport i koliko bi poskupio transport roba. Štete po ekonomiju bi bile nemjerljive", kaže potpredsjednik Vanjskotrgovinske komore BiH Ahmet Egrlić.

Prvo što bi poskupjelo u slučaju zatvaranja Sueckog kanala bili bi energenti, a oni bi za sobom povukli sve ostalo.

Cijene "crnog zlata" padaju na svjetskom tržištu: Nafta pojeftinila treću sedmicu zaredom

"Eventualno najgori scenario može dovesti do drastičnog rasta cijena svih energenata. Nadati se da se to neće desiti. Ali opasnost postoji. Opasnost je realna. I treba biti spreman na obje najgore opcije, a te opcije su da opet nafta ode prema 100 dolara, gas da ode preko 500 ili 700 dolara za hiljadu kubika na berzama", stava je Almir Bečarević, stručnjak za energetiku.

Iako ovaj put nismo ništa krivi, vrlo vjerovatno ćemo osjetiti posljedice sukoba na Bliskom Istoku.

"Svi ti procesi funkcionišu po principu spojenih posuda. Prelijevaju se sa jednog na drugo tržište tako da u ovom momentu mi trpimo određene probleme velikih igrača koje se indirektno prenose na naše tržište", navodi predsjednik Područne Privredne komore Banjaluka Goran Račić.

Kada je prije dvije godine Suecki kanal bio zatvoren zbog nasukanog teretnjaka, posljedice u svjetskoj ekonomiji bile su dalekosežne. Pola godine trebalo je da se normalizuju lanci snabdijevanja, a šteta se mjerila u desetinama milijardi dolara. I to samo jer je Suecki kanal bio zatvoren nekoliko dana.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak