Sarajlije najčešće zovu inspekciju jer trgovci odbijaju priznati reklamaciju

S. H.
Sarajlije najčešće zovu inspekciju jer trgovci odbijaju priznati reklamaciju
Građani Sarajeva najčešće trgovcima pozivaju inspekciju jer odbijaju priznati reklamaciju na obući, kućanskim aparatima i mobilnim telefonima koji su u garantnom roku.

"Karakteristično je da se početkom zimskog perioda broj reklamacija za obuću povećava zbog 'protapanja obuće koja nije namijenjena kišnom vremenu'", naveli su iz Kantonalne uprave za inspekcije poslove za Radiosarajevo.ba.

Iz KUIP-a su podsjetili da su Zakonom o zaštiti potrošača u BiH propisane su obaveze trgovaca u slučaju nedostatka na proizvodu po zahtjevu potrošača, kao i obaveze trgovca, ako potrošač otkrije skriveni nedostatak na proizvodu, sa propisanim rokovima podnošenja pismenog zahtjeva trgovcu, uz izuzeće proizvoda sa garantnim rokom.

Također, zakonskim odredbama predviđene su usluge koje obavlja trgovac prema potrošaču, kao i obaveze servisera kojem je proizvod dat na popravku, održavanje ili doradu.

Kazne za ovaj prekršaj kreću se od 2.500 KM do 5.500 KM za trgovca, a kazna za odgovorno lice u pravnom licu od 500 KM do 1.000 KM. 

Obaveza trgovca da vidljivo istakne maloprodajnu cijenu proizvoda i usluga izloženih prodaji u službenoj valuti BiH propisana je odredbama ovog zakona, kao i obaveza trgovca da za prodatu robu, odnosno da za izvršenu uslugu, izda potrošaču račun.

"Vidljivo istaknuta cijena proizvoda mora odgovarati kalkulisanoj cijeni proizvoda u knjizi popisa (trgovačka knjiga za trgovinu na malo u koju se uvode ulazi-kalkulacije robe). Kazne za ove prekršaje iznose od 1.500 KM do 3.500 KM za trgovca, te od 500KM do 1.000 KM za odgovorno lice u pravnom licu", naveli su nam iz KUIP-a. 

U proteklom periodu tržišno-turistički inspektori su u provedenim inspekcijskim nadzorima, redovnim i po zahtjevima stranaka, utvrdili prekršaje trgovaca u pet slučajeva u kojima trgovci nisu postupili u skladu sa navedenim propisima, vezanim za odbijanje reklamacije potrošačima, te su evidentirane kazne za učinjene prekršaje iz ove oblasti u iznosu od 16.000 KM za trgovce i odgovorna lica u pravnim licima.

Za trgovce koji nisu istakli vidljivo i jasno kalkulisane cijene proizvoda i usluga, njih 35 kažnjeni su za učinjene prekršaje izdavanjem prekršajnih naloga u ukupnom iznosu kazni od 40.150 KM.                                                                

Iz Kantonalne uprave za inspekcijske poslove su poručili građanima Kantona Sarajevo da se bolje upoznaju sa zakonskim propisima vezanim za ovu problematiku, te da zaštitu svojih potrošačkih prava mogu zatražiti kako kod ovog, tako i kod drugih organa koji su zakonom ovlašteni da štite potrošače u BiH, FBiH i Kantona Sarajevo. 

"U slučaju reklamacije, preporučujemo da se nezadovoljni potrošači sa područja KS-a ovom organu obrate pisanim putem uz dostavljanje podataka potrebnih za provođenje inspekcijskog nadzora inspektora. To podrazumijeva naziv i adresu trgovca, kratak opis činjeničnog stanja, te kopiju dokumenata koje građanin ima kao dokaz opisanog činjeničnog stanja (fiskalni račun-kopija, otpremnica, radni nalog servisera, pisana reklamacija upućena trgovcu)", naveli su iz KUIP-a za naš portal.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak