Citroën Visa GTi: Vuk u jagnjećoj koži sve je iznenadio sredinom '80-ih

J. M.

Gradeći imidž proizvođača osebujnih i udobnih automobila, Citroën je dugo oklijevao da napravi "hot-hatch" model.

Tek 1985. godine, na tragu uspjeha rođaka iz koncerna - Peugeota 205 GTi - i "dvostruki chevron" paletu proširuje brzim kompaktom koji bi se, u neku ruku, mogli nazvati praocem aktuelnog DS3 Racinga.

Foto: Citroën

Inžinjeri Citroëna nisu imali nikakvog izbora gdje transplantirati 1,6 litarski motor iz Peugeota 205 GTi jer je jedini kompakt u paleti bila neugledna Visa.

Ovaj model imao je svega samo ne sportske krvi i pored raritene verzije "Mille Pistes" sa pogonom 4x4 koja je napravljena u svrhu dobijanja takmičarske licence.

Foto: Citroën

Bilo kako bilo, u posljednjem životnoj fazi (1985-1988) Visa je dobila GTi verziju. Motor snage 115 "konja" davao je ovom čudnom mješancu odlične performanse zbog težine praznog vozila od svega 870 kilograma.

Citroën Visa GTi mogla je pojuriti do 192 km/h, ubrzavala je do 100 km/h u 8,8 sekundi, imala 5-stepeni mjenjač, aluminijske felge...

Foto: Citroën

Visa GTi preuzela je instrumente od Peugeota 205 GTi, dok su zahvati na ovjesu obuhvatili širi trag točkova za po 30 mm naprijed i nazad, snižen klirens za 15 mm, specijalno podešavanje amortizera.

Iako je Visa GTi bila osjetno jeftinija od Peugeota 205 GTi, prodaja je bila slaba, što ne čudi obzirom da je mali Citroën u izvornom obliku zamišljen kao nasljednik čuvenog "Spačeka".

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak