Iznenađujuće drugačiji: Prva vožnja Golfa "osmice"
Uzbudljiv? Takav nikada nije bio VW Golf. Ali korak od Golfa 7 do Golfa 8 veći je nego što biste pomislili na prvi pogled, mogli smo to vidjeti na prvoj testnoj vožnji, napisao je izvještač ADAC-a, najvećeg europskog automobilskog kluba.
Na početku može zavarati samo suptilno nadograđen dizajn s nekoliko zaoštrenih kontura, oblikovanijim poklopcem motora i konciznijim farovima. Jer, Golf optički ostaje Golf.
Unutrašnjost
Efekt promjene uočljiv je čim otvorite vrata: Unutra je sve drugačije nego prije! Analogni instrumenti ustupili su mjesto digitalnim, a tipke su u velikoj mjeri nestale. Iza volana je displej koji vozač može podesiti po svom ukusu.
Po prvi put informacije o vožnji – kao što su brzina, ograničenje brzine ili informacije o navigaciji – projiciraju se na vjetrobransko staklo putem prikaza zaslona Head-up-Display (uz doplatu).
Na sredini armaturne ploče nalazi se 8,25-inčni ekran (uz doplatu veći 10-inčni) kojim se komanduje različitim funkcijama - od audio uređaja do osnovnih podešavanja i sistema pomoći. Od klasičnih komandi ostalo je malo polje tastera (za svjetla) lijevo od upravljača te jedno na središnjoj konzoli.
Moderni sistemi
Hrabar potez, ali navikavanje ne bi trebalo biti teško svima onima koji su navikli koristiti tablete i pametne telefone. Meniji su jasno strukturirani, djelomično grafički označeni i uglavnom intuitivni. Međutim, teško je pročitati tipke oko prekidača za paljenja sva četiri žmigavca jer su ispisana suhom bijelom bojom na crnoj sjajnoj podlozi.
Za grijanje postoje fiksni "klizači" na dnu ekrana: Jednostavno prstom povucite lijevo ili desno i postaje hladnije ili toplije. U dodatnom meniju za grijanje na dodirnom ekranu ne možete postavljati samo uobičajene funkcije (npr. dovod zrak na vjetrobransko staklo), nego su tu i "pametne" značajke poput "ruke toplo" - tada započinje grijanje kola upravljača i protok vrućeg zraka iz otvora.
Ali, Golf može i više. Po želji, može se otvoriti i pokrenuti pametnim telefonom umjesto ključa (trenutno samo sa Samsung telefonima). Na ovaj način se može autorizirati i do 15 vozača.
Mnoge funkcije mogu se glasovno opsluživati, što smo isprobali u praksi. Poruka "izvuci" zatvara otvore ventilacije, a "treba mi gorivo" pokazuje listu benzinskih pumpi u blizini.
Ako vozač stvori VW korisnički profil – memoriraju se postavke sjedala, radio stanice ili temperatura. Osobne sklonosti se potom automatski prenose na druga VW vozila, kao što je, recimo, iznajmljeni novi Golf na godišnjem odmoru.
Neki se dodaci mogu čak kupiti ili aktivirati kasnije na ugrađenom zaslonu. Na primjer, ako niste naručili navigacijski sistem, ali vam je potreban, možete na mreži nadograditi Golfa. Ovo također funkcionira sa radarskim sistemom održavanja odstojanja ACC ili ambijentalnom rasvjetom.
Kao prvi automobil ikad, Golf je umrežen s vanjskim svijetom funkcijom "Car2X". U radijusu od 800 metara putem WLAN-a razmjenjuje informacije s drugim vozilima u milisekundama te upozorava na nesreće, kvarove, saobraćajne gužve ili približavanje vozila hitne pomoći.
Dimenzije
Pohvalno: Golf 8 ostaje pri kompaktnim dimenzijama koje približno odgovaraju Golfu 7. Dužina je narasla s 4,26 na 4,28 metra, širina ostaje na 1,79 metara, a visina se smanjila za tri centimetra (na 1,46 metra).
Kako je i međuosovinsko rastojanje ostalo približno isto (2,64 m), ništa se ne mijenja u prostoru koji je dostupan u unutrašnjosti . I dalje je dovoljno prostora, čak i na zadnjoj klupi, sjedišta su udobna i dobro konturirana.
Vožnja
A kako se vozi Golf 8? Besprijekorno, zapravo poput starog poznanika, zbog direktnijeg upravljača, ali i više sportskog šmeka nego ranije. Moglo se očekivati da će ovjes biti udoban, zvučna izolacija dobra, a novi 6-stepeni manuelni mjenjač lako "šaltati".
Posebno je ugodno što DSG automatski mjenjač s dvostrukim kvačilom sada ne trza ni pri startu, što kod VW-a nije uvijek bio slučaj.
Motori
Kada je u pitanju pogon, novi Golf nudi široku paletu, pa je uz konvencionalne benzinske i dizel motore (snage između 90 i 150 KS), u ponudi i verzija na prirodni gas 1.5 TGI (130 KS). Prvi put su ponuđena dva plug-in hibrida (204 ili 245 KS) s električnim dometom od oko 70 kilometara, te tri "blaga hibrida" kod kojih benzinskom motoru električno pomaže generator s 48-voltnim generatorom (samo u kombinaciji sa DSG mjenjačem).
Tokom prve vožnje isprobali smo Golf 1.5 TSI (130 KS) i blagi hibrid (150 KS) s DSG mjenjačem. Benzinski motor sa 130 KS podešen je za uštedu goriva kroz tehnologiju deaktivacije dva od četiri cilindra. Ubrzava Golfa u 9,2 sekunde do 100 km/h i omogućava maksimalnih 214 km/h. Subjektivno, ne osjeća se da ima toliko snage, ne povuče onako kako možete očekivati od 130 "konja". Postavlja se pitanje da li je isplativije odabrati jeftiniji 1.0 TSI (110 KS).
Ako želite biti stvarno brzi, počastite se TSI-om od 150 KS. Vrti se visoko i pokazuje suverenim u svim situacijama. U kombinaciji sa 48-voltnim blagim hibridnim sistemom, benzinski motor dobiva električnu podršku.
To postaje primjetno tek tokom vožnje, jer se u pojedinim situacijama isključuje motor s unutrašnjim sagorijevanjem. Skoro neprimjetno se pokreće na semaforima, a na kraju račun za gorivo ispada nešto niži. Prema Volkswagenu, ušteda goriva iznosi oko deset posto, uz napomenu da 48-voltni hibridi ne mogu voziti isključivo električno.
Kad je riječ o dizelašima, VW govori o "najčišćim i najefikasnijim motorima". Oba dizel motora (115 ili 150 KS) imaju zapreminu od 2,0 litra, a "pročišćavaju" ih dvostruki SCR katalitički pretvarači. To znači da emitiraju malo azotnih oksida (NOx) i imaju "značajno optimiziranu efikasnost" (troše manje goriva). Motori to još moraju dokazati na ADAC testu.
Planirane su dodatne verzije, poput sportskih modela GTI, GTD i R.verzije, kao i verzije 4Motion s pogonom na sva četiri točka. Karavan Variant će biti predstavljen početkom 2020. godine, sportski van nastavit će izrađivati u sadašnjem obliku još nekoliko godina. Ne treba se nadati Golf Cabrioletu, jer obožavatelji svježeg zraka u VW modelskoj paleti imaju T-Roc Cabrio.
Cijena
Na početku prodaje nisu dostupne sve verzije. Benzinski Golf 1.5 TSI (130 KS) startuje na 27.510 eura, dok jača verzija (150 KS) košta 28.530 eura. Uz dizele u cjenovniku stoje iznosi od 29.155 eura (115 KS) i 33.840 eura (150 KS). Međutim, VW obećava da bi osnovna verzija Golfa "osmice" – 1.0 TSI (90 KS) – od proljeća 2020. godine trebala biti dostupna za "manje od 20.000 eura". Električni Golf više ne postoji jer je stigao namjenski napravljeni električni VW ID3.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.