Dacia Dokker Stepway 90 dCi: Putnički dostavnjak s crossover optikom

Radiosarajevo.ba
Prostorno čudesna mala dostavna vozila mogu poslužiti za transport raznih vrsta tereta, ali sve su popularnija u izvedbama klasičnih putničkih automobila.

Praktični su zahvaljujući zadnjim bočnim kliznim vratima i mogućnošću vađenja zadnje klupe, nude dosta prostora, mnogo pretinaca, visoko sjedenje… Jedini nedostatak je nedovoljno atraktivan izgled jer su nastali od dostavnih vozila.

U Daciji – Renaultovoj rumunskoj filijali – odlučili su ponuditi dopadljiv "putnički dostavnjak" na bazi Dokkera, automobila predstavljenog prije skoro četiri godine.

Lansirali su na tržište Stepway izvedbu Dokkera, što smo naučili da je kod Dacije oznaka za automobile inspirirane crossoverima.

U slučaju Dokker Stepwaya, monotoni putnički dostavnjak dobio je prednje i zadnje branike u boji vozila i SUV obloge sprijeda i straga, prednju masku i gornju ukrasnu lajsnu maske u crnoj boji, prednja svjetla za maglu sa okvirima od saten hroma, zaštita lukova blatobrana u crnoj boji, donji dio karoserije u crnoj boji i krovne nosače, retrovizore i aluminijske naplatke u boji tamnog metala.

Krajnji rezultat je dopadljiv automobil, postavljen na M0 platformu Dacije koju dijeli sa Lodgyjem baš kao i ogroman međuosovinski razmak od 281 cm.

Kad vozač zauzme mjesto u tvrdim i pomalo kratkim sjedištima, obradovat će ga dosta slobode za glavu i ramena. Na svom radnom mjestu zatiče klasični Dacia kokpit: Uprkos pomalo tvrdim materijalima atmosfera je ugodna.

Od ostalih Dokkera Stepway je preuzeo raskošnu ponudu prostora.

Na sve strane nude se pretinci, iznad prednjih sjedišta postoji posebna "galerija" za predmete, pristup stražnjoj klupi je jednostavan kroz klizna vrata s obje strane, boravak je udoban iako bi naslon mogao biti malo viši.

Dokker Stepway dostupan je uz moderne prisilno punjene Renaultove agregate: 1,2 litarski turbobenzinac (115 KS) i već dobro poznati dizelski 1.5 dCi koji je bio i u nosu testnog automobila.

Iako se 1,5 litarski turbodizelaš u verziji s 90 KS može pohvaliti uglađenim radom, prijatno iznenađuje koliko je miran u automobilu "grubog" karaktera poput Dokker Stepwaya. Tek na brzinama iznad 130 km/h mješavina šuma motora i vjetra nadjača zvučnu izolaciju.

Uz grubu nogu na pedali gasa potrošnja premašuje pet litara, što je nekih pola litra iznad fabričkog prosjeka.

Iznenađuju i solidna međuubrzanja zahvaljujući, između ostalog, i dobro proračunatom 5-stepenom mjenjač. Nijednog trenutka ne javlja se potreba za šestom brzinom, mada bi "šaltanje" moglo biti malo preciznije.

Malo više preciznosti poželi se i na upravljačkom sistemu mada je jasno da Dokker nije automobil za "lov na krivine". Logično da udobnost ovjesa zavisi od opterećenja vozila, što znači da uz prazan prtljažnik i samo jednu osobu u Dokkeru valja računati da će zadnja torziona osovina teško apsorbovati udarne rupe.

Dopadljiv izgled, dosta prostora, solidne vozne karakteristika, štedljiv motor, međutim Dokker Stepway "pada" tamo gdje drugi modeli Dacije poentiraju.

Na cijeni! Razlog je jednostavan. Dokker se proizvodi u Renaultovoj fabrici u Tangieru (Maroko) što znači da je opterećen punim carinskim davanjima, time i većom poreskom osnovicom.

Kada bi dobio status kakav ima većina automobila na bh. tržištu Dokker Stepway bio bi 20-ak procenata jeftiniji od aktuelne cijene – 28.553 KM.

U tom slučaju bolje bi do izražaja došli pobrojani kvaliteti kojima treba dodati i solidnu opremu (ESP, klima uređaj, četiri zračna jastuka, Radio CD MP3 AUX Bluetooth USB s komandama pri upravljaču, 16-colski aluminijski točkovi, centralno daljinsko zaključavanje, servo upravljač, ABS/AFU…).

 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije

Podijeli članak