Spring Electric: Prva električna Dacia stiže po senzacionalnoj cijeni
Nakon što je prije 15 godina modelom Logan omogućila najjeftiniju mogućnost kupovine novog automobila, Dacia sada olakšava ulazak u svijet električne mobilnosti. Rumunska kćerka Renaulta predstavila je model Spring Electric, modificiranu verziju električnog modela Renault City K-ZE koji se prodaje u Kini (i kopija je benzinskog Renault Kwida).
Svojim SUV izgledom, kompaktnim dimenzijama i praktičnom opremom, Dacia Spring Electric postavlja nove standarde među električnim automobilima. Pokreće je elektromotor snage 33 kW (44 KS), najvišeg obrtnog momenta 125 Nm, koji se napaja iz baterije kapaciteta 26,8 kWh.
Baterija omogućava voznu autonomiju do 225 kilometara u praktičnijem WLTP testnom ciklusu, dok u gradskom ciklusu Spring može preći 295 kilometara. Domet se takođe može proširiti u ECO režimu, kada je snaga ograničena na 23 kW (31 KS), a maksimalna brzina sa 125 km/h smanjena na 100 km/h.
Dacia Spring Electric nudi prednosti gradskog automobila: Dužinom od 3,73 metra i širinom od 1,62 metra (1,77 s vanjskim ogledalima), rumunski četverosjed zahtijeva malo prostora i upravljiv je u gradskom saobraćaju. Prtljažnik prima 300 litara, dok se sa preklopljenim naslonom stražnje klupe kapacitet povećava na 600 litara.
Dizajn SUV elementima naglašava robusni karakter. Tipične karakteristike su široka ramena, oblikovani poklopac motora, krovni nosači i razmak od tla od 150 milimetara. Tu su i izraženi zaštitni lukovi točkova te bočne kecelje.
Prednji dio Dacia Spring Electric oblikuju uska vodoravna LED dnevna svjetla. Prednja svjetla čine optičku cjelinu sa zatvorenom, snažno oblikovanom rešetkom hladnjaka, koju krase 3D elementi velikog formata. Priključak za napajanje skriven je iza amblema marke u sredini, a poklopac se otključava sa vozačkog mjesta.
Stražnji dio Dacia Spring Electric definiran je kontrastnom zaštitom podvozja u boji i oblikovanim zadnjim vratima. Dizajn stražnjih svjetala u obliku dvostrukog "Y" predstavlja novi svjetlosni potpis marke.
U kokpitu ispred vozača je 3,5-inčni centralni zaslon s informacijama o vožnji. Prepoznavanje govora putem Googlea ili Applea može se aktivirati pritiskom na dugme na višenamjenskom upravljaču. Opcioni, centralno raspoređeni Media-Nav multimedijski sistem sa ekranom od sedam inča nudi navigaciju, DAB radio, Bluetooth i USB priključak, a kompatibilan je i sa Google Play i Apple Carplay.
Umjesto ručice mjenjača, vozne funkcije kontrolira okretni točak s tri položaja: D (vožnja), N (neutralni položaj) i R (vožnja unazad). Za sigurnost brinu serijski ABS, ESP, šest zračnih jastuka, automatski farovi i automatsko kočenje u nuždi.
Sistem punjenja nudi nekoliko opcija za litijum-jonsku bateriju: Gradski automobil može se puniti iz standardne kućne utičnice, preko zidne kutije ili putem DC stanice za punjenje, pri čemu vrijeme punjenja iznosi između manje od 60 minuta (80 posto kapaciteta) do skoro 14 sati u standardnoj kućnoj utičnici.
Garancija za Dacia Spring Electric bit će tri godine ili 100.000 kilometara, a garancija baterije je osam godina ili 120.000 kilometara. Dacia će uplate primati početkom naredne godine, a mediji špekuliraju da Spring Electric neće biti jeftiniji od 11.000 eura.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.