Peugeot Expert i Citroën Jumpy: Profesionalci u poslu

J. M.
Jedan od najznačajnijih noviteta grupe PSA (Peugeot-Citroën), predstavljen bh. javnosti prije nekoliko dana u Neumu, je tandem komercijalnih vozila Peugeot Expert – Citroën Jumpy.

Najprije treba objasniti da se laka komercijalna vozila dijele u tri kategorije – ovisno od dužine, nosivosti i zapremine tovarnog prostora.

Početak ponude su vozila kategorije F1 (Peugeot Partner, Citroën Berlingo, VW Caddy, Renault Kangoo, Fiat Doblo…), slijede K1VU (Peugeot Expert, Citroën Jumpy, VW Transporter, Renault Trafic, Opel Vivaro…) i najveća vozila K3VU (Peugeot Boxer, Citroën Jumper, Renault Master, VW Crafter, Opel Movano, Fiat Ducato…).

Pritom, svaki od ovih modela ima i putničku i dostavnu verziju, odnosno registruje se kao putničko (kombi) ili komercijalno vozilo. I unutar putničkih verzija postoji podjela na klasične kombije (do devet sjedišta) i luksuzne porodične monovolumene s bogatom opremom.

Grupa PSA (Peugeot – Citroën) je jedan od najjačih igrača na tržištu komercijalnih vozila i kombija "srednje" klase K1VU.

Čast Peugeota brane dostavni Expert, putnički Expert Kombi i luksuznija izvedba Traveller, dok jednako koncipirani Citroënovi modeli nose oznake Jumpy (dostavni), Jumpy Combi i SpaceTourer (putnički).

Expert i Jumpy razlikuju se po znački proizvođača te prilagođavanju vizuelnom identitetu branda (Peugeot ili Citroën), no oba modela nude nebrojene mogućnosti konfiguracije vozila, u zavisnosti od tovarnih ili zahtjeva za prijevozom do devet osoba.

Nova generacija Experta i Jumpyja namijenjena je brojnim poslovnim korisnicima – obrtnicima, građevinarima, dostavljačima, uslužnim djelatnostima, udruženjima...

Dolaze u obliku furgona, kombija, s produženom kabinom ili kabinom + podnicom, dostupni su u tri dužine (4,60 m / 4,95 m / 5,30 m), među kojima svaki poslovni korisnik može birati u skladu s vlastitim potrebama i djelatnostima.

Modularna platforma po uzoru na EMP2 nudi nosivost do 1400 kg, zapreminu tovarnog prostora do 6,6 kubnih metara i omogućuje im da povuku teret do 2,5 tone. Kraće verzije imaju ograničenu visina do 1,90 m što im omogućuje pristup parkirnim mjestima koja su često teška dostupna za vozila iz tog segmenta.

Za modularnost je zaslužan sistem Moduwork: Nudi veću zaporeminu teretnog prostora s ravnom podnicom kada se bočno suvozačevo sjedalo preklapa prema pregradi.

Zahvaljujući velikom otvoru u pregradi nudi do 4 metra korisne dužine. Klizna bočna vrata s automatskim otvaranjem pojednostavnjuju utovar i istovar kada su ruke zauzete.

Za sigurnost i udobnost brinu prilagodljivi regulator brzine vozila, prepoznavanje znakova ograničenja brzine i preporuka brzine, sistem praćenja pozornosti i Active Safety Brake.

U paleti motora nalaze se BlueHDi agregati zapremine 1,6 ili 2,0 litra, snage između 95 i 180 KS, za koje proizvođač tvrdi da su najštedljiviji u segmentu. Osim potrošnje goriva, konkurentne troškove osiguravaju i dugački servisni intervali – 40.000 km, odnosno dvije godine.

Zanimljivo da nema razlike u cijeni između Peugeotovih i Citroënovih modela, što znači da je izbor prepušten individualnim sklonostima kupca ka jednoj ili drugoj marki.

Tako furgon verzije s 95 KS (Peugeot Expert Furgon L1 1.6 BlueHDi 95 / Citroën Jumpy Confort XS BlueHDi 95) startuju na 38.652 KM, putnički kombiji (Peugeot Expert Kombi 1.6 BlueHDi 95 i Citroën Jumpy Kombi Confort XS BlueHDi 95) koštaju 40.702 KM, dok za luksuzne verzije (Peugeot Traveller 1.6 BlueHDi 95 i Citroën SpaceTourer Feel XS) treba izdvojiti 51.956 KM.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak