Odlazak mališana: Nakon 20 godina prestaje proizvodnja prve generacije Matiza
Umjesto dotadašnjih zastarjelih i malo redizajniranih modela drugih brandova GM-a, Matiz je predstavljao novost u klasi malih gradskih automobila.
Dizajn je potpisao Italdesign i slavni Giorgetto Giugiaro, 800-kubični 3-cilindrični motor (51 KS) i mjenjač preuzeti su od prethodnika Daewoo Tica, dok je tehnika dotjerana u Velikoj Britaniji. Malo poznato: Giugiaro je Korejcima prodao svoju studiju Cinquecenta koju je Fiat odbacio 1993.
Matiz je ubrzo postao najprodavaniji Daewoo model u Europi i Indiji i tu titulu održao pune četiri godine. Proizvodnja je organizirana i u drugim zemljama – Poljskoj, Kini, Pakistanu, Rumuniji, Vijetnamu – a shodno porijeklu i tržišnom nastupu Matiz je rebrendiran u Chevrolet, FSO, Baojun, Pontiac, Formosu…
Godine 2005. stigla je druga generacija modela, negdje pod originalnim imenom, drugdje nazvana Spark, a prvobitni Matiz je malo po malo odlazio u mirovinu.
Izuzetak je bio Uzbekistan. Tamošnja fabrika GM Uzbekistan u Asaki počela je proizvodnju prve generacije Matiza u augustu 2001. godine, da bi u decembru 2004. ponuđen Matiz Best s 1,0 litarskim benzincem (63 KS) i automatskim mjenjačem.
Iako je uzbekistanska filijala GM-a vremenom paletu proširila modernijim modelima, između ostalog i aktuelnim Sparkom, ipak je Matiz uvijek pronalazio dovoljno kupaca na domaćem ali i tržištima zemalja bivšeg SSSR-a.
No, u četvrtak je objavljen konačni kraj: GM Uzbekistan objavio je da prestaje primate uplate za Matiz čija se proizvodnja obustavlja u julu. Ovu odluku kompanija pravda "strategijom ažuriranje modela i tehničkom zastarjelošću Matiza".
A ukoliko neko poželi novi Matiz i nakon jula 2018. godine: U Kini se i dalje proizvodi Chery QQ3, flagrantna kopija južnokorejskog mališana koju je General Motors bezuspješno pokušavao zaustaviti sudskim tužbama zbog plagijata…
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.