Hyundai Ioniq: Električna i hibridna alternativa iz Južne Koreje

Radiosarajevo.ba
Hyundai i njegova kćerka Kia čini jedan od najdinamičnijih svjetskih automobilskih koncerna, zajedno drže peto mjesto na svijetu s 7,76 miliona prodatih vozila u prošloj godini.

Dosada su Južnokorejci bili prilično decentni u segmentu vozila s alternativnim pogonom, no ne žele izgubiti priključak s konkurencijom. Do 2020. godine najavljuju 22 modela s električnim, hibridnim i pogonom na gorive ćelije.

Prvi korak modelske ofanzive načinjen je ovih dana: Na zapadnoeuropskih tržištima lansiran je Hyundai Ioniq u električnoj i hibridnoj verziji. Već je naziv dovoljan da objasni razliku između dvije verzije automobila dužine 4,47 metara.

Električni Ioniq pokreće sinhroni elektro-motor snage 88 kW (120 KS) koji napajanje dobiva iz litij-ionskih baterija kapaciteta 28 kW/h.

Hyundai navodi potrošnju od 11,5 kW/h na 100 km što znači da električni Ioniq teoretski ima voznu autonomiju od oko 250 km. Važan podatak: U modu brzog punjenja baterije dostignu 80 posto kapaciteta za samo 23 minuta.

Maksimalna brzina limitirana je na 165 km/h, do 100 km/h ubrzava u manje od 10 sekundi. Hyundai Ioniq Electric košta 33.300 eura, no uz poticaje od oko 4.000 eura u zemljama EU cijena se spusti na 29.300 eura.

Hibridna verzija je osjetno jeftinija (23.900 eura), a zbog manjih baterija lakša je 50-ak kilograma, uz to raspolaže i 100 litara većim prtljažnikom.

Srce pogonskog sistema je 1,6 litarski benzinac (105 KS) kojem pomaže elektromotor snage 32 kW (45 KS). Hibrid troši 3,4 litra goriva na 100 kilometara, pa uz rezervoar zapremine 45 litara može preći skoro 1.300 KM.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak