Ako kupujete novi auto razmislite o boji: Krivim odabirom mogli biste izgubiti puno novca
Ako kupujete novi automobil jedan od važnijih odabira je boja.
Kupci u Europi već desetak godina nisu previše maštoviti. Oko 75 posto novih prodanih automobila prošle je godine bilo u nijansama sive, srebrne, crne i bijele, sve ostale boje drže samo oko 25 postio tržišta, a među njima su najpopularnije nijanse plave i crvene. Svijet automobila trenutno baš i nije šaren.
Razlog velike popularnosti neutralnih boja je da gotovo svi poslovni kupaci biraju isključivo takve boje, dok privatni kupci igraju na sigurno, piše Autoklub.hr.
Oglasio se OSCE povodom femicida u BiH: "Potrebne hitne i odlučne mjere"
Audi e-tron: Luksuz i budućnost elektromobilnosti u Bosni i Hercegovini
Naime, istraživanje koje je proveo njemački oglasnik mobile.de pokazalo je da boja automobila može imati i te kakvu ulogu u vrijednosti rabljenog automobila prilikom prodaje.
Ovisno o boji, automobil može biti i do 27 posto manje vrijedan od prosjeka, ali i do 13 posto vredniji od prosjeka. Najsigurniji izbor su upravo boje koje se najviše biraju kod novih automobila, siva, crna i bijela. Srebrna više nije popularna te je među najvećim gubitnicima. Veselije boje, gotovo u pravilu, su na gubitku. Iznimka je žuta boja koja je rijetka, ali je trenutno posebno popularna na sportskim autima kojima diže vrijednost te narančasta boja koja je u trendu.
U nastavku donosimo popis na kojem je prikazano koliko automobil određenih boja gube ili dobivaju na cijeni u odnosu na prosjek cijene svih automobila.
Ljubičasta -27,2 posto
Srebrna -25,0 posto
Zlatna -23,1 posto
Ostale boje -22,2 posto
Crvena -11,5 posto
Plava -9,8 posto
Zelena -1,3 posto
Narančasta +5,4 posto
Bijela +5,9 posto
Crna +9,5 posto
Siva +9,7 posto
Žuta +13,3 posto
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.