Zbogom, VW Buba: Prestala proizvodnja najpoznatijeg automobila u historiji
Srijeda, 10. juli 2019. godine, ostat će upamćen kao dan kada je prestala proizvodnja najpoznatijeg automobila u historiji – VW Bube.
Naime, s proizvodnih pogona u meksičkoj Puebli izašao je posljednji primjerak modela VW Beetle A5, nasljednika originalne Bube (1938-2003) i New Beetlea (1998-2011).
Tako će najpoznatiji svjetski automobili definitivno otići u historiju, makar mnogi misle da se to desilo još 2003. godine, kada je u Meksiku prestala proizvodnja originalne Bube.
Suvišno je podsjećati na priču o nastanku "bube", kako je austrijski inžinjer Ferdinad Porsche 1934. godine dobio narudžbu od Adolfa Hitlera, zapravo nacističke organizacije Kraft durch Freude-KdF, da konstruira jeftini automobil namijenjen motorizaciji njemačke nacije.
Prije 80 godina: Hitler položio kamen-temeljac za tvornicu Volkswagen
Četiri godine kasnije prva vozila su se pojavila kao demonstracijski automobili na izložbama i prezentacijama, da bi nakon završetka Drugog svjetskog rata završena fabrika Volkswagen u Wolfsburgu koja je namjenski napravljena za proizvodnju Bube u Nemačkoj.
Buba je vrlo brzo postala najprodavaniji svjetski automobil i to će, s više od 21,5 miliona vozila, ostati do danas, ako (za razliku od Toyote Corolle i VW Golfa) u račun uzmemo samo jednu generaciju modela.
Originalni dizajn – zaobljena silueta "bubamare" sa skoro vertikalnim vjetrobranskim staklom i zračno hlađeni motor u zadnjem dijelu – to će punih 65 godina biti prepoznatljivi simboli Bube.
Početkom 70-ih godina prošlog stoljeća VW Buba je izlazila i s proizvodnih traka fabrike TAS, čime se Sarajevo upisalo među 20-ak gradova širom svijeta koji su imali čast da izrađuju legendarni automobil.
VW Buba odlazi u historiju: Kako je legendarni automobil stigao u Sarajevo
Na tragu uspjeha "retro-modela" krajem prošlog milenija, i Volkswagen je zaigrao na kartu emocija i 1998. godine predstavio New Beetle.
Automobil postavljen na modificiranu platformu VW Golfa zadržao je sileutu slavnog prethodnika, ali je tehnički bio potpuno drugačiji – s prednjim pogonom i motorom. Zanimljivo da je New Beetle nastao dok je koncernom VW rukovodio Ferdinand Piech, unuk tvorca Bube Ferdinanda Porschea.
Očekivano, prodajni rezultati New Beetlea bili su daleko slabiji od Bube, no automobil se zadržao u proizvodnji zavidnih 13 godina tokom kojih je osvježen na polovini životnog vijeka (2005).
Posljednji čin priče počeo je 15. jula 2011. godine kada je u fabrici u Puebli, u prisustvu meksičkog predsjednika Felipe Calderóna počela proizvodnja Beetlea A5, automobila koji bi se mogao opisati kao "treća i posljednja generacija Bube".
Beetle, postavljen na platformu PQ35 koju je preuzeo od Golfa "šestice" imao je solidne vozne karakteristike, dizajnerski je bio više na tragu originalne Bube nego New Beetle, ali je prodaju, naročito u Europi, "kočila" visoka cijena.
Još u martu prošle godine obustavljena je prodaja u Njemačkoj, ali su narudžbe američkih i meksičkih kupaca održavale Beetle u životu.
Sada je i tome došao kraj, Beetle, time i Buba odlazi u historiju, ali ne treba isključiti da će u budućnosti Volkswagen još jednom pokušati oživjeti najslavniji svjetski automobil.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.