Zamijenite ih na vrijeme: Zašto je opasno voziti ljeti na zimskim gumama
Kad stigne 1. april, odnosno vrijeme za zamjenu zimskih guma ljetnim, još uvijek mnogo vozila na putu 'krstari' sa zimskim gumama.
Iskustvo govori da veliki broj ljudi jednostavno ne želi prihvatiti činjenicu da ljeti nije dobro voziti na zimskim gumama i smatraju da je u pitanju neka teorija zavjere kako bi se narodu oteo novac.
Zato većina njih nastavlja tokom ljeta da vozi automobile na zimskim gumama. Iako to nije zakonska obaveza , praktični testovi pokazuju zašto su ljetne gume sasvim razumna odluka, pišu Nezavisne novine.
Potpuna ludnica u Skenderiji: Pogledajte slavlje košarkaša i navijača BiH
Zato ćemo vas podsjetiti na glavne probleme koje možete imati ako se odlučite da tokom ljetnih mjeseci koristite zimske gume.
Poređenje performansi ljetnih i zimskih guma a u različitim situacijama, poput kočenja, stabilnosti i buke tokom vožnje, rezultati su nedvosmisleno pokazali da je vožnja na zimskim gumama tokom ljeta i te kako opasna, kao i da se ove gume na vrućoj podlozi mnogo brže troše.
To će sve one koji nastave da voze sa zimskim gumama dovesti u situaciju da će mnogo ranije morati kupiti nove gume kako bi ispoštivali zakonske norme o dubini šare ali i kako bi imali pristojne performanse kada ponovo padne snijeg. Takođe, ljetne gume su neuporedivo sigurnije i kada pada kiša.
Uostalom, pogledajte rezultate testova i uvjerite se sami.
Put kočenja se produžava
Test kočenja pri brzini od 100 km/h podrazumijevao je da se mjeri dužina puta kočenja automobila na kojem su prvo bile montirane ljetne, a zatim zimske gume.
Automobil sa zimskim gumama podvrgnut testu kočenja na suhoj podlozi imao je put kočenja 48,6 metara.
Automobil s ljetnim gumama, na istom testu zaustavio se čak devet metara ranije. Na istom testu, ali po kiši, automobil s ljetnim gumama zaustavio se nakon 56,1 metara, a sa zimskim mu je trebalo skoro 5 metara duže, odnosno 60,7 metara.
Test kočenja na suhoj podlozi
Put kočenja sa 100 km/h u metrima
Ljetne gume: 39,6
Zimske gume: 48,6
Test kočenja na mokroj podlozi
Put kočenja sa 100 km/h u metrima
Ljetne gume: 56,1
Zimske gume: 60,7
Vruć asfalt jede zimske gume
Zimska guma napravljena je od mekše smjese kako bi zimi, kada su niske temperature, zadržala svoje performanse I da ne bi očvrsnula.
Tokom ljeta, ova mekša smjesa ima problem jer se zbog vrućine mnogo brže grije I troši. Takođe osjećaj u vožnji je kao da vozite po spužvi, upravo zbog poprečnih kanala na gaznom sloju koji su tu da bi osigurali bolju trakciju po snijegu.
Stabilnost je ugrožena
Kako bismo prikazali koje su tačne razlike između zimskih I ljetnih guma tokom ljeta i koliko sigurnost može biti ugrožena, bilježena je prosječna brzina potrebna da se prođe jednom unaprijed određenom krivinom I to prvo s vozilom na kojem su ljetne, a zatim s istim vozilom na zimskim gumama.
S ljetnim pneumaticima krivina se prolazila sa 102,6 km/h, a sa zimskim sa 100,9 km/h. Dakle razlika u stabilnosti postoji jer zimske gume nemaju dovoljno dobro držanje na vrućoj podlozi poput ljetne gume , čime se riskira izlijetanje.
Bučno i neisplativo
Mjerenjem nivoa buke došlo se do podataka koji kažu da je vožnja sa zimskim gumama tokom ljeta dosta bučnija, čime je narušen komfor u vožnji. Uz to, a kako je već pominjano, daleko je isplativije imati set zimskih I ljetnih guma, nego cijele godine voziti zimske koje će znatno brže biti potrošene, te će prije I doći vrijeme za njihovu zamjenu.
Nivo buke
Pri 80 km/hu dB(A)
Ljetne gume: 67,31
Zimske gume: 70,6
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.