Vozio ga Pera iz bivšeg DDR-a: "Stojadin" koji je prešao 45.000 km za 44 godine
Zastava 101, odbačeni Fiatov projekt "modela 128" s petim vratima, vjerovatno najbolji proizvod jugoslovenske automobilske industrije, bio je vrlo popularan u socijalističkim zemljama iza gvozdene zavjese.
Jedna od tih zemalja bio je bivši DDR, odnosno Demokratska Republika Njemačka, u kojoj je "Stojadin" nastupao s oznakom Zastava 1100 (Peugeot je širom svijeta zaštitio trocifrene oznake sa nulom u sredini).
Popularnost ne treba čuditi jer za, razliku od relativno zastarjelih istočnoeuropskih automobila, Zastava 101 je objedinila moderni koncept prednjeg pogona, poprečno postavljenog motora i mjenjača, neovisnog ovjesa na obje osovine.
"Brojno stanje" popularnog jugoslovenskog automobila prorijedila je hrđa, najveći problem "Stojadina", a preživjeli dobro očuvani primjerci dostižu cijene koje su znatno više nego u vrijeme proizvodnje.
Jedno takvo vozilo ponudio je trgovac polovnjaka Genex Automobile & Technik u istočnonjemačkom gradiću Beucha u Saksoniji. Trgovac je ponuđeni automobil označio Zastava 1100 "DDR", a uz slike ponudio je i faksimil originalne istočnonjemačke dokumentacije.
Riječ je o "Stojadinu" proizvedenom 1976. godine, sa svega 45.000 pređenih kilometara, modelu koga pokreće dobro poznati Fiatov 1,1 litarski benzinac (55 KS). Sudeći po slikama, Zastava 101 je u savršenom stanju pa ne čudi visoka cijena – 8.900 eura!
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.