Prodaja superluksuznih automobil u strelovitom usponu
Ako je prodaja automobila prošle godina patila zbog zatvaranja tvornica i drugih poremećaja uzrokovanih pandemijom, prodaja luksuznih automobila, poput Ferrarija, Bentleyja i Lamborghinija, doživjela je ogroman rast krajem 2020. godine.
"Bavim se ovim poslom 40 godina i ovo još nikad nisam vidio", rekao je Brian Miller, predsjednik Manhattan Motorsa, zastupnika ultra-luksuznih brendova.
U SAD-u je ukupna prodaja osobnih automobila lani pala za 10% u odnosu na 2019. Čak i kad se prodaja automobila u četvrtom tromjesečju snažno oporavila, tek je dosegla razinu iz četvrtog kvartala 2019. godine, rekao je za CNN Tyson Jominy, potpredsjednik za analitiku u JD Power.
Ipak, prodaja automobila koji koštaju više od 80.000 američkih dolara bila je gotovo dvostruko veća u četvrtom tromjesečju u odnosu na prošlu godinu. A za automobile koji koštaju više od 100.000 američkih dolara prodaja u SAD-u porasla je za 63% u istom tromjesečju, rekao je Tyson Jominy.
Naglo rastuće tržište dionica odigralo je veliku ulogu, rekao je. A budući da bogati nisu mogli trošiti novac na putovanja, mnogi su se okrenuli luksuznoj robi, poput skupih automobila.
Kupci često naručuju te automobile prema tačnim specifikacijama i čekaju ih mjesecima, rekao je Miller. No, često prodavači dio automobila drže na skladištu kako bi ih prodali onima koji se još istog dana žele odvesti u svom novom Rolls-Royceu ili Lamborghiniju. To jednostavno trenutno nije moguće, rekao je. Nije moguće zadržati automobile na skladištu.
Miller procvat prodaje dijelom pripisuje ljudima koji zbog pandemije nemaju mnogo obaveza pa vrijeme provode gledajući skupocjene automobile na internetu.
Jedna od najznačajnijih stvari u vezi s rastom prodaje, rekao je Jominy, jest da su kupci uglavnom mladi ljudi. "Bogati milenijalci koji rade u IT-u u Austinu sada su glavni kupci", rekao je.
Bentley, 101 godinu stara ultra-luksuzna marka automobila, prošle godine je ostvarila rekordne rezultate, unatoč pandemiji koja im je na sedam tjedana potpuno zatvorila tvornicu u Creweu u Engleskoj. Čak i nakon što je tvornica ponovno otvorena, radila je na pola kapaciteta idućih devet tjedana, rekao je izvršni direktor Bentleyja Adrian Hallmark u intervjuu za CNN Business.
Ipak, Bentley je prošle godine prodao 11.206 automobila, stotinjak vozila više nego 2019. godine, koja je već bila rekordna.
Bentley je poseban uspjeh ostvario u Kini. Tamo im je prodaja rasla za oko 50%, rekao je Hallmark. Redizajnirana Flying Spur limuzina posebno je velik hit, rekao je.
Lamborghini je 2020. imao najprofitabilniju godinu ikad i drugu godinu najbolje prodaje u povijesti brenda. Jedino je u 2019. prodano više Lamborghinija.
Tokom cijele godine taj proizvođač automobila prodao je 7430 vozila, što je za 9.5% manje u odnosu na 2019. No, posljednje tromjesečje 2020. bilo je najbolje u istorijii talijanskog proizvođača automobila, a knjiga narudžbi već je popunjena za prvih devet mjeseci 2021. godine, rekao je izvršni direktor Lamborghinija Stephan Winkelmann.
Prodaja u Ferrariju pala je za oko 10% t0kom godine, uključujući sedmotjedno zatvaranje tvornice. No, proizvođač automobila postavio je rekorde za prodaju i prihode u četvrtom tromjesečju. Narudžbe su također na rekordnoj razini, objavila je kompanija.
Nisu svi vrhunski proizvođači automobila prošle godine prošli tako dobro. Velik utjecaj na to može imati i vrijeme predstavljanja novih proizvoda.
Na primjer, prodaja Rolls-Roycea pala je za više od 26% prošle godine u odnosu na rekordnu 2019. godinu. 2019. godina je bila prva puna godina prodaje SUV-a Rolls-Royce Cullinan, jednog od najpoznatijih njihovih modela. Suprotno tome, 2020. godine tvornica Rolls-Roycea prestala je proizvoditi Ghost Sedan većim dijelom godine, dok se pripremala za novu redizajniranu verziju.
Ipak, prema BMW-u, matičnoj tvrtki Rolls-Roycea, knjiga narudžbi puna je za većinu 2021. godine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.