Prinz, Buba, Golf, Caddy: Znate li da je i ovaj model izrađivan u Vogošći

J. M.
Historija automobilske industrije u BiH počela je 1965. godine sastavljanjem modela NSU Prinz 1000 u fabrici Pretis u Vogošći.

Ubrzo je podignuta Tvornica automobila Sarajevo (TAS) koja će do 1992. godine proizvoditi Volkswagenove modele Buba, Golf, Jetta i Caddy.

Nakon rata promijenjena je vlasnička struktura pogona u Vogošći koji je postao Volkswagen Sarajevo i bavio se montažom modela Škode, VW-a i Audija...

Kada je 2008. godine zaustavljena CKD montaža automobila Volkswagen grupe u Vogošći činilo se da je to kraj bh. automobilske inustrije.

Ipak, nije bilo tako. Tokom 2009. i 2010. godine Volkswagen Sarajevo je obavljao montažu električnih dostavnih vozila po narudžbi njemačke kompanije EcoCraft Automotive.

U Vogošći je sastavljeno oko 150 primjeraka modela Eco Carrier.

Ecocraft Eco Carrier je elektro-transporter koji je bio dostupan u kratkoj (ES) i dugoj (EL) verziji. Pokretao ga je elektromotor snage 20,5 konja koji je osiguravao postizanje maksimalnih 75 km/h. U kratkoj verziji vozilo je bilo teško tonu, od čega je 380 kg otpadalo na baterije za voznu autonomiju 80 km.

Automobil s nultom emisijom bio je namijenjen "stani-kreni" saobraćaju u gradskim središtima, potom za općinske komunalce, ali i za majstore zanata koji prelaze kratke relacije.

Eco Carrier je na početku izrađivala renomirana radionica Karmann u Osnabrücku, potom je krenula ručna proizvodnja u Wunstorfu prije nego je montaža premještena u Sarajevo.

Slab interes kupaca za vozilo koje je koštalo između 25 i 28 hiljada eura otjerao je EcoCraft Automotive u stečaj 2012. godine čime je okončana automobilska proizvodnja u glavnom gradu BiH.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak