Njemački Spiegel predviđa da će 2020. biti katastrofalna za njemačku autoindustriju

Radiosarajevo.ba
Njemački Spiegel predviđa da će 2020. biti katastrofalna za njemačku autoindustriju

Njemački Spiegel piše da postoji velika šansa da će tekuća godina biti izuzetno teška za automobilsku industriju u toj zemlji, a kao glavni razlog navode se potencijalne kazne zbog flotne emisije štetnih gasova.

Insajderi spomenutog magazina ističu da je raspoloženje iza kulisa nasmijanih menadžera na premijerama novih automobila veoma drugačije. Raspoloženje je navode u Spiegelu, slično kao kada se prešlo sa D-Marka na Euro1 normu daleke 2002. godine, piše Autorepublika.com.

Stefan Bracel, direktor Centra za upravljanje automobilom na Univerzitetu primenjenih nauka u Bergiš Gladbahu kaže da dijeli mišljenje da se automobilska industrija suočava sa velikim promjenama. “Najvažniji razlog za promjene jeste EU regulativa u vezi sa emisijom ugljen-dioksida”, kaže Bracel.

Nova evropska regulativa oko flotne emisije CO2 stupila je na snagu 1. januara ove godine. Pravila predviđaju da prosjek emtiovanog ugljen-dioksida po automobilu iz voznog parka nekog proizvođača mora biti manja od 95 grama na 100 pređenih kilometara.

Prema Spiegelovoj računici, to je ravno prosečnoj potrošnji 4,1 litar benzina odnosno 3,6 litara dizela na 100 kilometara. Svaki automobil koji troši više od toga mora biti “uravnotežen” ekonomičnijim modelom, hibridom ili električnim vozilom.

Ipak, određena povoljnost je ta da za svakog proizvođača postoji specifična vrijednost koja zavisi od prosječne mase novoregistrovanih automobila. Tako će recimo brendovi koji prave mahom velika i masivna vozila imati granicu od recimo 105 grama emitovanog ugljen-dioksida.

No, posljedica neusklađenosti i sa ovim nešto povoljnijim uslovima ista je za sve – finansijska kazna. Ko prekrši ustanovljene norme moraće da plati 95 eura za svaki gram veće emisije CO2, i to po svakom prodatom automobilu. Dakle takve kazne mogle bi dostići enormne svote.

Za sada, EU je predvidjela olakšanje samo za 2020. godinu kako bi se proizvođači navikli na nova pravila. Svaka marka može imati do 5% vozila sa najvećom emisijom koja će biti isključena iz prosjeka flotne emisije ugljen-dioksida.

Centar za istraživanje automobila na Univerzitetu u Duizburg-Esenu izračunao je kolike bi potencijalno mogle biti kazne ako njemački proizvođači ne bi prodali nijedan električni automobil u 2020. godini. Tako bi BMW morao da plati 1,09 milijardi eura, Daimler 1,24 milijarde eura, Volkswagen grupa čak 3,98 milijardi eura.

Kako bi izbjegle drakonske kazne, njemačke marke morale bi da prodaju veliki broj električnih automobila. Tačnije, BMW bi u toku godine morao da isporuči 93.000 primjeraka električnih vozila, Daimler 101.000, a Volkswagen grupa 347.000. Ističe se da je analiza iz 2018. godine, ali stručnjaci sa pomenutog univerziteta i dalje stoje pri svojim predviđanjima.

Više o ovoj temi možete pročiteti OVDJE.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak