Montirana i u Sarajevu: Prije 25 godina počela proizvodnja Škode Felicije
Prije 25 godina, 17. oktobra 1994. godine, fabrika u češkoj Mladoj Boleslavi započela je proizvodnju Felicije, prvog modela Škode koji je razvijen pod okriljem koncerna Volkswagen.
Do 2001. godine, Felicija je dostigla "tiraž" koji je nadmašio 1,4 miliona vozila, a od 1998, po principu CKD-montaže, izrađivana je i u fabrici Volkswagen Sarajevo. Mali Škodin automobil bio je dostupan u nekoliko karoserijskih izvedbi - hatchback, karavanski Combi, pickup, Van s visokim krovom.
U odnosu na prethodnicu Škodu Favorit, VW je bio kompletno uključen u razvoj Felicije. Nakon predserijske proizvodnje 50 vozila u postrojenju u Vrchlabi, Škoda je 17. oktobra 1994. počela serijsku proizvodnju, a službeno predstavljanje desilo se 9 dana kasnije.
Tadašnji gradonačelnik Praga na Karlovom mostu polio je vodom iz Vltave tri automobila u češkim nacionalnim bojama. Ime Felicia nosio je kultni kabriolet na prijelazu iz '50-ih u '60-te godine prošlog stoljeća, a oznaka je podsjećala i na latinsku riječ za sreću - Felicitas.
Zato je Škoda jedno od prvih vozila poklonila porodici koja je, skoro istovremeno s predstavljanjem Felicije, dobila četvorke!
Škoda Felicija u 5-vratnoj izvedbi nadmašila je Favorit 40 mm u dužinu, odnosno 15 mm u širinu, dok je prtljažnik uvećan za 21 litar.
Karoseriju je karakterizirala znatno veća torzijska krutost, što je - u kombinaciji s novim nosačima točkova, poboljšanom geometrijom prednje osovine i dodatnim stabilizatorom za zadnje točkove - omogućilo smanjenje buke i poboljšanje udobnosti ovjesa.
Osnovni motor bio je Škodin 1,3 litarski 4-cilindrični aluminijumski benzinac, dostupan u izvedbama snage 54 ili 68 "konja". Od 1995. godine bili su dostupni agregati preuzeti iz VW Golfa - 1,6 litarski benzinac (75 KS) i 1,9 litarski dizelaš (64 KS).
Iste godine (1995) stigle su i dodatne karoserijske izvedbe: Karavan Felicia Combi, potom privredni Vanplus i pickup zakotrljali su se s proizvodne trake u tvornici Kvasiny.
Na temelju pickup verzije stvoreno je i oko 4.000 vozila za slobodno vrijeme Felicia Fun u žutoj boji. Od komercijalnih vozila kompanija je također proizvela gotovo 19.000 vozila koja su u Latinskoj Americi plasirane pod imenom Volkswagen Caddy (1996-2000).
Kupci Felicije mogli su naručiti opcije dotad nedostupne u Škodinim vozilima, poput ABS-a, do četiri zračna jastuka, klima uređaja, servo upravljača, prednjih sjedala grijanih i podesivih po visini, kožnih presvlaka…
U znak obilježavanja 100. godišnjice osnivanja kompanije 1995. godine, češki brend predstavio je i luksuzno izdanje Felicia Laurin & Klement. Nakon njega slijedile su i druge posebne verzije poput Felicia Atlante povodom Ljetnih olimpijskih igara godinu dana kasnije.
Felicia je između 1995. i 1997. godine korištena kao Kit-Car u Svjetskom rally prvenstvu što je predstavljalo uvod u budući angažman Škode Octavije u WRC-u.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.