"Golf s ruksakom" izrađivan je u Sarajevu: Prije 40 godina rođena je VW Jetta
Iako je prva generacija Golfa, rođena 1974. godine, postigla zapažen uspjeh širom svijeta, uključujući i SAD, u Volkswagenu su znali da dosta kupaca i dalje preferira tradicionalni dizajn limuzine u odnosu na hatchback stil.
Zato je italijanski dizajner Giorgetto Giugiaro (Italdesign), kreator VW Golfa, dobio zadatak da napravi limuzinu na bazi hatchbacka, prevashodno vodeći računa o zahtjevima američkih kupaca.
Giugiaro nije previše eksperimentirao: Dodao je klasični je prtljažnik na zadnjem dijelu Golfa, a naprijed ugradio pravougaone umjesto okruglih farova.
Tako je nastala VW Jetta koja je svjetsku premijeru doživjela prije tačno 40 godina, na sajmu automobila u Frankfurtu. Jetta je s Golfom dijelila platformu, tehniku, međuosovinski razmak od 2400 mm.
"Ruksak" na zadnjem dijelu produžio je Jettu za 380 mm, na ukupno 4195 mm između krajnjih tačaka, što je iskorišteno za kreiranje ogromnog prtljažnika zapremine čak 510 litara!
Volkswagenova limuzina ponuđena je u izvedbama sa dvoja i četvero vrata, a verzije namijenjene američkom tržištu imale su četiri prednja fara zbog obaveze odvajanja kratkih i dugih svjetala.
U Europi se Jetta mogla pohvaliti nešto bogatijom opremom te kvalitetnijim presvlakama i tapacirunzima što se osjetilo i u cijeni: Baznom cijenom od 12.395 DM bila je oko 2.000 maraka skuplja od uporedivog Golfa I.
Jetta je ubrzo postala najprodavaniji europski automobil u SAD-u, Kanadi i Meksiku, ali je izostao očekivani odziv europskih kupaca. A kada je o Europi riječ, prva generacija Jette se na našem kontinentu izrađivala u samo dvije fabrike – matičnoj u Wolfsburgu i sarajevskom TAS-u!
Kupci u bivšoj Jugoslaviji nisu imali previše opcija pri kupovini – mogli su birati između 1,3 litarskog benzinca (60 KS) i 1,6 litarskog dizelaša (54 KS). U ostatku Europe bio je dostupan i bazni 1,1 litarski benzinac (50 KS), ali i jači motori – 1.5 (70 KS), 1.6 (85 KS), 1.6 Turbodiesel (70 KS)…
Prva generacija Jette ostala je u produkciji do 1984. godine, kada je, nedugo nakon Golfa "dvojke", predstavljena i druga serija limuzine. I Jetta II izlazila je s proizvodnih traka u Vogošći, a kineska verzija VW Jetta Pionier izrađivana je do 2013. godine! No, o VW Jetti II nekom drugom prilikom…
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.