Escort Mk1: Prije 50 godina rođen je kultni Fordov automobil

J. M.
Dugo godina bio je Fordov zaštitni znak, uz legendarni model T najčuveniji proizvod ovog velikog automobilskog proizvođača.

Nije pretenciozno reći da je Ford Escort, u neku ruku, europski pandan legendarnog modela T. Proizvodnja Escorta počela 17. novembra 1967. godine u engleskom Halewoodu.

Foto: Ford

Javnosti je zvanično predstavljen dva mjeseca kasnije, 17. januara 1968. godine, pod parolom "mali auto koji to nije", kao zamjena za Ford Angliu.

Foto: Ford

Isprva je bio dostupan samo kao dvovratni sedan sa motorima zapremine 1098 i 1298 kubika. Na nekim izvoznim tržištima biola je dostupna i verzija s motorom zapremine 940 kubika. Motori su pokretali zadnje točkove prkeo 4-stepenog manuelnog mjenjača.

Već naredne godine ponuda je proširena predstavljanjem četverovratne verzije i karavana Turnier koji je imao prtljažni prostor bez konkurencije u klasi.

Foto: Ford

U Velikoj Britaniji prodaja je premašila sva očekivanja: Do juna 1968. godine napravljeno je 100.000 primjeraka. Međutim, njemački kupci bili su nešto suzdržaniji na poruke Forda o "Escortu kao eliminatoru VW bube".

Foto: Ford

Europski ogranak Forda bio je uporan  sve dok 1970. nije uspostavljena paralelna proizvodnja u Kölnu i Halewoodu.

Foto: Ford

Ford Escort je postao željom mnogih mladih kupaca zahvaljujući reputaciji koju je donijela verzija RS 2000 (100 KS) sredinom 1974. godine.

Foto: Ford

Nešto kasnije stigao je sportski nasljednik Escort RS 1600 s legendarnim Cosworth BDA motorom, koji će ostvariti velike uspjehe na reli stazama.

Prva generacija Escorta proizvedena je u 2,155.301 primjeraka do 1975. godine, kada je stigao Escort Mk2.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak