Ford Mustang: 52 godine divljeg u srcu, koji model je najbolji?

jmr / Radiosarajevo.ba
Ford Mustang: 52 godine divljeg u srcu, koji model je najbolji?
/ Ford Mustang III GT50 Convertible (1985), Foto: Ford
Storija o Ford Mustangu je tipična priča o američkom uspjehu. Sportski automobil mladalačkog izgleda savršeno je predstavljao duh vremena kada je 1964. godine premijerno predstavljen.

Ušao je u historiju kao jedan od najbrže prodavanih automobila svih vremena - čak 418 hiljada u prvoj godini, a više od milion do 1966. godine.

Koliki je interes pobudio Ford Mustang govori priča s njujorškog Svjetskog sajma 1964. godine, s aukcije na kojoj je ponuđen jedan od prvih primjeraka. Jedan kupac je čak prenoćio u Mustangu dok njegov ček nije unovčen jer je želio biti siguran da ga niko neće kupiti prije njega.

Tvorac najrevolucionarnijeg Forda nakon legendarnog 'modela T', Lee Iacocca, bazirao je Mustangov prednji ovjes na ramenima s oprugama, a zadnji na krutoj osovini s lisnatim oprugama.

Pseudo-evropski stil bio je naglašen oštrom, sportskom i promjenljivom formom.

Mustang je ponuđen sa širokom lepezom opcija koje su omogućavale svakom kupcu da nabavi vozilo prilagođeno vlastitim potrebama: Oni mirniji mogli su se zadovoljiti standardnim "šestakom", dok su ljubitelji većih brzina imali na raspolaganju V8 snage od 195 do 390 KS.

Konstruisani su "lijeni" automatici, klasični mehanički mjenjači, sportski sistemi upravljanja, prednje disk kočnice (zbog povećanja sigurnosti na snažnijim modelima), te mnoštvo drugih opcija.

Carroll Shelby, simbol američkog tuninga, predstavio je najmoćniji Mustang, drumskog trkača GT350, automobil koji je ušao u legendu. Kiptio je od snage s 425 "konja" u nosu, a kasnije je predstavljen GT500 s motorom zapremine sedam litara!

Čuvena je potjera iz filma Bullitt (1968) kada je Steve McQueen za volanom modela GT390 jurio Dodge Charger.

Prelijepi osnovni oblik ostao je netaknut i 1968. godine kada je konkurencija već uveliko pripremala svoje verzije drumskih trkača.

Godine 1969. su dugački i nezgrapni Mustanzi najavili početak kraja, da bi do 1971. postali "bucmasti" i totalno izvan trendova. Ipak, neke verzije, kao Mach 1 i Boss, su zadržale prepoznatljivu brzinu Mustanga.

Kraj je došao 1973. kada je penzionisan originalni Mustang a stigao model druge generacije.

Mustang MkII bio je osrednji, mali i ekonomičan (za američke standarde) automobil lansiran na početku naftne krize. Ovaj model utjelovio je neuspješan pokušaj vraćanja duha originalne verzije.

"Fordovci" nikoga nisu uspjeli zavarati, ali je model naišao na solidan interes, prokrčivši put do milion kupaca do 1978. Samo, za razliku od originala iz 1964. godine – nije ostao upamćen…

Trend urušavanja imidža originalnog Mustanga nastavili su i treća (1978-1993) i četvrta (1993-2004) generacija modela.

Tek je "petica" (2004-2015) – u vremenu kada je postalo moderno obnavljanje tradicionalnih modela u retro-stilu i s modernom tehnikom – označila pravi povratak Forda Mustanga korijenima.

Aktuelna, šesta generacija modela predstavljena je 2014. godine i trenutno je najprodavaniji svjetski sportski automobil u coupe izvedbi.

Automobil koji je začetnik i bukvalni predstavnik klase pony-cars nastavlja priču o uspjehu, a među poklonicima je uvijek aktuleno pitanje: Koji Mustang je najbolji u protekle 52 godine?

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije