Električni automobili nadmašili dizelaše u prodaji: Benzinac i dalje 'kralj'

0
Radiosarajevo.ba
Električni automobili nadmašili dizelaše u prodaji: Benzinac i dalje 'kralj'

Zloglasni skandal 'Dieselgate' u VW grupi, kada su varali na testovima, pokrenuo je početak kraja dizelskih motora u Europi. I ne samo to, već sve strožiji propisi o izduvnim gasovima čine dizelaše još osjetljivijima na izumiranje, stoga su mnogi proizvođači automobila već prestali nuditi dizele na manjim automobilima.

Podaci o prodaji u junu koje je objavilo Europsko udruženje proizvođača automobila (ACEA) ne lažu - potražnja za dizelskim automobilima je u silaznom trendu.

U zemljama Europske unije tržišni udio za dizele smanjio se prošlog mjeseca na samo 13,4 posto, što je znatno manje od 17,4 posto ostvarenih u junu 2022. Slabija potražnja omogućila je isključivo električnim vozilima da po prvi put nadmaše dizele.

Teška saobraćajna nesreća u centru bh. grada: Jedna osoba poginula

Zaista, automobili s nultom emisijom činili su 15,1 posto ukupnog udjela, ili više u odnosu na 10,7 posto u junu 2022. Samopunjivi hibridi također su bili popularniji od dizelaša zahvaljujući tržišnom udjelu od 24,3 posto, dok su plug-in hibridi predstavljali 7,9 posto ukupne potražnje, ili pad s 8,2 posto u junu 2022.

Studija ACEA-e pokazuje da benzin zasad ostaje kralj s više od trećine ukupne prodaje, s 36,3 posto. To znači 379.067 automobila, ili 11 posto više nego u junu 2022. Iako su brojke prodaje porasle, tržišni udio zapravo je pao s 38,5 posto na 36,3 posto zbog porasta električnih automobila.

Rastu cijene polovnih djelova: Europa planira zabraniti izvoz starih i dotrajalih automobila

Iako dizeli postupno padaju u nemilost u Europskoj uniji, ACEA bilježi značajan porast prodaje od 10,3 posto u Njemačkoj, kao i na tržištima srednje Europe. Rumunija je imala najveći rast u junu 2023. u poređenju s istim mjesecom prošle godine, pri čemu je prodaja novih dizelskih automobila porasla za nevjerovatnih 22,4 posto.

Sveukupno, prodaja novih automobila (svih vrsta pogonskih sklopova) skočila je u EU tokom prvih šest mjeseci 2023. za 17,9 posto na 5,4 miliona vozila, ali to je još uvijek 21 posto manje u poređenju s prvom polovicom 2019., prije pandemije. ACEA ističe da su problemi u opskrbnom lancu sve manji, iako ljudi još uvijek moraju dugo čekati na neke modele, piše Jutarnji.hr.

Uz propise Euro 7 koji bi trebali stupiti na snagu 2025., očekujemo da će proizvođači automobila ubrzati prijelaz na električna vozila. Drugim riječima, u prodaji će biti manje automobila s unutrašnjim sagorijevanjem. VW grupa je upozorila da su automobili B-segmenta u opasnosti jer bi podešavanje njihovih motora u skladu sa strožijim zakonima moglo učiniti te modele preskupima.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak