Devrim je pokrenuo točak: U iščekivanju promocije prvog turskog automobila

J. M.

U petak poslijepodne se u Gebzeu, distriktu Kocaeli, nedaleko od Istanbula, održava promocija prvog autentičnog turskog automobila.

Javnost širom svijeta s nestrpljenjem očekuje ovaj događaj, a na mjestu promocije od ranih jutarnji sati izložen je jedini preživjeli primjerak Devrima, prvog samostalno razvijenog turskog automobil koji, međutim, nije ušao u serijsku proizvodnju.

Foto: Anadolija

Limuzina je razvijena 1961. godine po naredbi tadašnjeg turskog predsjednika Cemala Gürsela kako bi se uveličao Dan Republike. 

Nakon svega 4,5 mjeseca, dovršena su četiri prototipa, jedan u crnoj i tri u krem boji, a automobil je nazvan Devrim ("revolucija" na turskom). Sve dijelovi automobila, osim stakla i guma, napravljeni su u turskim fabrikama.

Međutim, Devrim nije ušao u masovnu proizvodnju, dijelom i zato što jedva da je bilo dokumenata ili tehničkih crteža za ekspresno ručno izrađene prototipove, a nije postojala funkcionalna industrija dobavljača komponenti.

Foto: Anadolija

Jedan od razloga za neuspjeh projekta bio je i nedostatak kupaca jer u to vrijeme automobili još nisu bili pristupačni masi potencijalnih privatnih kupaca.

Projekt Devrima je neslavno završio, ali je predstavljao prvi korak turske automobilske industrije koja je danas pokretačka snaga ekonomije zemlje.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak