Veliki projekt: Italija gradi najduži most na svijetu vrijedan 13,5 milijardi eura

0
FENA
Veliki projekt: Italija gradi najduži most na svijetu vrijedan 13,5 milijardi eura
Foto: Printscreen / Youtube / Most, ilustracija (@VisionaryBuilds)

Italijanska vlada u srijedu je odobrila projekt vrijedan 13,5 milijardi eura za izgradnju najdužeg visećeg mosta na svijetu koji povezuje ostrvo Siciliju s kopnom.

Nakon decenija planiranja - i znatnih kontroverzi - ministarski odbor dao je zeleno svjetlo za most preko Mesinskog tjesnaca koji finansira država, objavio je ministar saobraćaja i infrastrukture Matteo Salvini.

"Bit će to najduži most s jednim rasponom na svijetu i djelovat će kao 'akcelerator razvoja' za siromašne regije s obje strane, otok Siciliju i južnu italijansku regiju Kalabriju", rekao je Salvini tokom konferencije za novinare.

Dubravko Barbarić za Radiosarajevo.ba: Želja nam je da se vratimo u Skenderiju, ali...

Dubravko Barbarić za Radiosarajevo.ba: Želja nam je da se vratimo u Skenderiju, ali...

Most je projektovan s dvije željezničke pruge u sredini i tri saiobraćajne trake sa svake strane, s visećim rasponom od 3,3 kilometra - svjetskim rekordom - koji se proteže između dva tornja visoka 400 metara.

Vlada tvrdi da je most, s obzirom na to da bi trebao biti dovršen do 2032. godine, na samom vrhu inženjerstva, sposoban izdržati jake vjetrove i potrese u regiji koja se nalazi na dvije tektonske ploče.

Tornado pogodio obalu Italije: Ljudi panično bježe sa plaže, ležaljke i suncobrani lete

Tornado pogodio obalu Italije: Ljudi panično bježe sa plaže, ležaljke i suncobrani lete

Ministri se nadaju da će donijeti ekonomski rast i radna mjesta, a Salvini - koji je ujedno i zamjenik premijera - obećava da će projekt stvoriti desetke hiljada radnih mjesta.

Ipak, izazvao je lokalne proteste zbog utjecaja na okoliš i troškova, a kritičari kažu da bi se novac mogao bolje potrošiti negdje drugdje.

Drugi kritičari vjeruju da se nikada neće ostvariti, ukazujući na dugi istorijat javnih radova koji su najavljivani, finansirani, ali nikada dovršeni u Italiji.

Prvi planovi za izgradnju mosta izrađeni su prije više od 50 godina.

Eurolink, konzorcij predvođen italijanskom grupom Webuild, pobijedio je na konkursu 2006. godine, ali je sve otkazano nakon dužničke krize eurozone. Konzorcij ostaje izvođač radova na oživljenom projektu.

Ovaj put Rim ima dodatni podsticaj da nastavi - klasificirajući troškove mosta kao vojne troškove.

Prezadužena Italija pristala je skupa s drugim saveznicima NATO-a znatno povećati svoje vojne izdatke na pet posto BDP-a, na zahtjev američkog predsjednika Donalda Trumpa.

Od toga se 1,5 posto može potrošiti na "odbrambena" područja poput ciber sigurnosti i infrastrukture. Rim se nada da će most Messina ispunjavati uslove, posebno zato što se na Siciliji nalazi NATO-ova baza.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije