Velika promjena na njemačkim cestama: Nove nadzorne kamere, a evo za šta će se koristiti

1
Radiosarajevo.ba
Velika promjena na njemačkim cestama: Nove nadzorne kamere, a evo za šta će se koristiti
Foto: Pexels / Njemačka zastava

Od ponedjeljka, 14. jula, na njemačkim autoputevima i državnim putevima počinje postavljanje novih kamera.

No, riječ nije o radarima za prebrzu vožnju, već o kamerama koje služe isključivo za statističko praćenje saobraćaja u okviru nacionalnog projekta brojanja. Vozači se ne trebaju brinuti – ove kamere ne služe za kažnjavanje, piše dpa.

Riječ je o projektu Saveznog brojanja saobraćaja (SVZ), koji se sprovodi svakih pet godina na inicijativu Saveznog ministarstva za digitalizaciju i saobraćaj (BMDV). Cilj je prikupljanje tačnih podataka koji će služiti za planiranje saobraćajne infrastrukture, zaštitu od buke, analizu mobilnosti i emisija.

Daleko iznad ograničenja: 26-godišnjak sa Porscheom vozio 233 kilometra na sat

Daleko iznad ograničenja: 26-godišnjak sa Porscheom vozio 233 kilometra na sat

U tekućoj fazi, koja traje od aprila 2024. do jeseni 2025. godine, saobraćaj se prati na oko 40.000 lokacija širom Njemačke. Trećina tih tačaka nalazi se na autoputevima i državnim putevima, dok su ostale raspoređene po lokalnim i opštinskim saobraćajnicama. Za sprovođenje su zadužene građevinske uprave saveznih zemalja i preduzeće Autobahn GmbH.

Kamere bilježe vrste vozila, ne registarske tablice

U projektu se koriste različite metode brojanja – od automatskih stanica i ručnog brojanja do videonadzora uz djelimično automatizovane sisteme. Kamere prepoznaju samo vrstu vozila (automobil, kamion, motocikl), dok ne snimaju registarske oznake niti brzinu kretanja. Svi snimci koriste se isključivo u statističke svrhe i brišu se nakon obrade. Prema navodima BMDV-a, u potpunosti se poštuju zakoni o zaštiti podataka.

Radioaktivni otpad: Zašto Finska ima rješenje, a Njemačka ne?

Radioaktivni otpad: Zašto Finska ima rješenje, a Njemačka ne?

Brojanje se vrši radnim danima od 7 do 18 sati, te u dvije nedjelje između 16 i 19 sati. Dodatna mjerenja planirana su i u vrijeme praznika, kako bi se obuhvatio pojačan turistički saobraćaj.

Prvi rezultati 2026. godine

Analizu svih prikupljenih podataka obavlja Savezni institut za drumski saobraćaj (BASt), a prvi rezultati očekuju se na jesen 2026. godine. Ti podaci će predstavljati osnovu za buduće infrastrukturne projekte, dodjelu subvencija, kao i za naučna istraživanja u oblasti mobilnosti i zaštite okoliša.

Ukratko – kamere koje se od 14. jula postavljaju na putevima ne bilježe prekršaje, već predstavljaju važan korak ka modernijem i efikasnijem planiranju saobraćaja u Njemačkoj.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije