Povećana zabrinutost: Aviokompanije razmatraju otkazivanje letova na Bliskom istoku

0
Hina
Povećana zabrinutost: Aviokompanije razmatraju otkazivanje letova na Bliskom istoku
Foto: EPA - EFE / Prijevoznici se također suočavaju s potencijalnim porastom troškova mlaznog goriva

Komercijalne aviokompanije diljem svijeta razmatraju koliko dugo obustaviti letove za Bliski istok jer je sukob koji je već prekinuo glavne zračne rute ušao u novu fazu nakon što su Sjedinjene Države napale ključna iranska nuklearna postrojenja, a Teheran najavio odmazdu.

Uobičajeno prometan zračni prostor koji se proteže od Irana i Iraka do Mediterana uglavnom je prazan od komercijalnog zračnog prometa već deset dana otkako je Izrael započeo napade na Iran 13. juna jer aviokompanije preusmjeravaju, otkazuju i odgađaju letove kroz regiju zbog zatvaranja zračnog prostora i sigurnosnih problema.

Nova otkazivanja letova međunarodnih prijevoznika posljednjih dana u regiji, poput onih prema najprometnijem aerodromu na svijetu Dubaiju, pokazuju kako su se zabrinutosti avio industrije povećale.

Oglasio se BH Meteo: Spremite se za kišu i jak vjetar, evo i u kojim dijelovima BiH

Oglasio se BH Meteo: Spremite se za kišu i jak vjetar, evo i u kojim dijelovima BiH

Međutim, neke međunarodne aviokompanije nastavile su s letovima u ponedjeljak, pokazuju podaci stranice Flightradar24.

S obzirom na to da su ruski i ukrajinski zračni prostor također zatvoreni za većinu zrakoplovnih kompanija zbog višegodišnjeg rata, Bliski istok postao je važnija ruta za letove između Europe i Azije. Usred raketnih i zračnih napada tokom posljednjih deset dana, aviokompanije su letjele na sjever preko Kaspijskog jezera ili na jug preko Egipta i Saudijske Arabije.

Zbog rastućih tenzija na Bliskom istoku: Air France otkazuje letove za Dubai i Rijad

Zbog rastućih tenzija na Bliskom istoku: Air France otkazuje letove za Dubai i Rijad

Osim povećanih troškova goriva i posade zbog ovih dugih zaobilaznih letova i otkazivanja, prijevoznici se također suočavaju s potencijalnim porastom troškova mlaznog goriva jer cijene nafte rastu nakon američkih napada.

Širenje zona sukoba sve je veći operativni teret za aviokompanije jer zračni napadi izazivaju zabrinutost zbog slučajnog ili namjernog obaranja komercijalnog zračnog prometa.

Lažno lociranje i smetnje oko političkih žarišta, gdje GPS sistemi sa zemlje emitiraju netačne pozicije koje mogu skrenuti komercijalne zrakoplove s kursa, također su sve veći problem za komercijalno zrakoplovstvo.

Flightradar24 rekao je Reutersu da je posljednjih dana iznad Perzijskog zaljeva primijetio "dramatičan porast" ometanja i lažiranja signala. Švicarska kompanija koja vodi kartu GPS poremećaja SkAI objavila je kasno u nedjelju da je tamo u 24 sata primijetila više od 150 lažnih aviona.

Safe Airspace, stranica organizacije koja dijeli informacije o riziku letenja, primijetila je u nedjelju da bi američki napadi na iranska nuklearna postrojenja mogli povećati prijetnju američkim operaterima u regiji.

"To bi moglo povećati rizike zračnog prostora u zaljevskim državama poput Bahreina, Kuvajta, Omana, Katara, Saudijske Arabije i Ujedinjenih Arapskih Emirata", navodi se.

Dok međunarodne aviokompanije izbjegavaju regiju, lokalni prijevoznici u Jordanu, Libanonu i Iraku nastavljaju neke letove.

Izrael povećava broj letova. Uprava aerodroma Izraela kaže da će se takozvani spasilački letovi u zemlju proširiti u ponedjeljak na 24 dnevno, iako će svaki let biti ograničen na 50 putnika.

Izraelska aviokompanija El Al u nedjelju je izjavila da je primila zahtjeve za napuštanje zemlje od oko 25.000 ljudi u otprilike jednom danu.

Portal Radiosarajevo.ba prati događaje iz minute u minutu - možete pratiti OVDJE - a, više informacija nalazi se i na OVOM LINKU.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije