Počinje pravna bitka kakva se ne pamti: U igri su najveći svjetski igrači i milijarde maraka

2
Radiosarajevo.ba
Počinje pravna bitka kakva se ne pamti: U igri su najveći svjetski igrači i milijarde maraka
Foto: EPA-EFE / Vladimir Putin

Ove sedmice u Londonu počinje pravna bitka radi stotine zapadnjačkih aviona koji su ostali zarobljeni u ruskim zračnim lukama nakon početka sukoba u Ukrajini.

Više od 500 aviona, procijenjenih na 10 milijardi dolara, ostalo je u Rusiji nakon veljače 2022, a zapadni iznajmljivači uspjeli su vratiti tek dio zrakoplova. Većina ih je ostala u Rusiji i sada ih koriste ruski zračni prijevoznici.

Za avione treba platiti visoke račune održavanja, pa njihovi vlasnici, uglavnom kompanije za iznajmljivanje aviona, pokušavaju osigurati isplate od osiguravajućih društava. Vlasnici aviokompanija tako sada tuže britanske osiguravajuće kuće AIG, Chubb i Lloyd‘s, optužujući ih da nisu pokrili dugove koji su nastali radi aviona.

Ima se, može se: Pogledajte koliko je plaćen najskuplji automobil koji je ove godine uvezen u BiH

Ima se, može se: Pogledajte koliko je plaćen najskuplji automobil koji je ove godine uvezen u BiH

Riječ je, piše Financial Times, o jednom od najsloženijih i najskupljih slučajeva koji su ikad bili saslušani na londonskom Visokom sudu, a zapadni osiguratelji smatraju da se slučaj treba saslušati na sudu u Moskvi, umjesto u Londonu.

Prijeti najveći gubitak u historiji

Uglavnom je riječ o Boeing i Airbus avionima, a među kompanijama koje traže novac od osiguravatelja je i najveća svjetska kompanija za leasing komercijalnih aviona, AerCap. Svi zajedno pred sudom traže da im se isplati ukupno 3 milijarde dolara. U slučaju da izgubi parnicu, sektor avionskog osiguranja suočava se s potencijalno najvećim gubitkom u historiji, gubici bi premašili one nakon 11. septembra.

Financial Times piše kako će osiguravatelje predstavljati najistaknutiji engleski trgovački odvjetnici, a Ned Beale, suvoditelj komercijalnih sporova u advokatskoj kompaniji Hausfeld, rekao je za britanski medij kako su "interesi londonskog tržišta osiguranja izravno suprotstavljeni interesima avionske industrije, te kako će se poraženi u parnici morati suočiti s iznimno velikim financijskim posljedicama."

Ono što će britanski sud morati ustvrditi jest vrijede li police osiguranja i u posebnim slučajevima, kakav je ratni sukob. Da bi to učinio, sudac mora odlučiti o pravnom uzroku - je li avion zaplijenila ruska država ili su ga ukrale tamošnje avionske kompanije, javlja Jutarnji.

Financial Times piše i kako su zapadni iznajmljivači već ranije zasebno sklopili nagodbe s brojnim ruskim avionskim kompanijama i njihovim osiguravateljima, te im je tako u 2023. isplaćeno ukupno 1,3 milijarde dolara.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije