Nove kontrole na autoputevima Njemačke od 2026. godine: Posebno se tiču vozača kamiona
Od iduće godine Njemačka uvodi novu vrstu nadzora saobraćaja. Na autocesti A4, između Aachena i Kölna, u rad će biti puštena prva potpuno automatska kontrolna stanica za vaganje teretnih vozila.
Pilot-projekt dio je šireg plana: do 2028. godine trebalo bi biti postavljeno ukupno 16 takvih stanica širom zemlje.
Autocestna uprava Njemačke (Autobahn GmbH) i Savezni ured za logistiku i mobilnost (BALM) oslanjaju se na tzv. Weigh-in-Motion sistem. Senzori ugrađeni u kolnik u stvarnom vremenu bilježe težinu kamiona u vožnji.
Sarajevo "prodisalo", vjetar rastjerao smog: Pogledajte očaravajuće prizore decembarske noći
Uz nove kontrole, 2026. stupa na snagu i promjena vezana za točenje goriva koja se tiče svih vozača, piše Fenix.
Ako sistem otkrije da je vozilo preopterećeno, registracijska oznaka kamiona prikazuje se na LED zaslonu. Vozač tada mora skrenuti na sljedeće odmorište, gdje se vozilo ponovno važe na službenoj (baždarenoj) vagi. Ako se potvrdi preopterećenje, slijede posljedice:
· Novčane kazne: Od 30 do 452 eura, ovisno o težini prekršaja
· Istovar: Ako je prekoračenje veće od pet posto, višak tereta mora se odmah istovariti
· Zabrana daljnje vožnje: Vozilu se može zabraniti nastavak putovanja
Zašto je A4 odabrana kao pilot-lokacija?
Kontrolna stanica nalazi se na odmorištu Rur-Scholle-Süd, u smjeru Kölna. Tom trasom prolazi velik dio teretnog saobraćaja iz luka Antwerpen i Rotterdam. U neposrednoj blizini je i Köln-Eifeltor – najveći kontejnerski željeznički terminal u Njemačkoj.
Prema podacima Autobahn GmbH, jedan kamion težine 40 tona opterećuje most jednako kao 25.000 osobnih vozila. Ciljevi novog sistema su:
· Zaštita infrastrukture: Preopterećeni kamioni ozbiljno oštećuju ceste i mostove
· Sigurnost u saobraćaju: Vozila s prevelikom težinom imaju duži zaustavni put i teža su za upravljanje
· Zaštita okoliša: Preciznije kontrole pomažu u smanjenju emisija i očuvanju infrastrukture
U Njemačku stižu milijarde, ali neki, ipak, nisu sretni: "Teško ćemo se izvući iz toga"
Projekt u pripremi već godinama
Autobahn GmbH i BALM planiraju sistem kontrole težine još od 2023. godine. Tada su potpisali sporazum o saradnji. U maju 2025., predsjednik BALM-a Christian Hoffmann i direktor regionalne podružnice Autobahn GmbH Rheinland Thomas Ganz obišli su pilot-lokaciju.
Zaduženja su podijeljena ovako:
· Autobahn GmbH: gradi i održava tehničke sustave
· BALM: provodi kontrole i izdaje kazne
Ključne informacije o pilot-projektu:
· Trošak: oko 2,5 miliona eura po postaji (prema Auto Motor und Sport)
· Kapacitet: do 90 kamiona na sat, oko 500 vozila dnevno
· Plan proširenja: ukupno 16 stanica do 2028. godine diljem Njemačke
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.