Nova pravila o oduzimanju vozačke dozvole: Zabrana vožnje će se ubuduće primjenjivati u cijeloj EU

2
Radiosarajevo.ba
Nova pravila o oduzimanju vozačke dozvole: Zabrana vožnje će se ubuduće primjenjivati u cijeloj EU
Foto: Jabuka.tv / Vozačka dozvola/Ilustracija

Ministri saobraćaja Europske unije odlučili su da se oduzimanje vozačke dozvole ubuduće primjenjuje u cijeloj Europskoj uniji.

"To je posebno važno za nas kao veliku tranzitnu zemlju u Njemačkoj", naglašava savezni ministar saobraćaja Volker Wissing. Projekt je namijenjen povećanju sigurnosti na cestama, a podržala ga je većina država EU. Prije nego što zahtjevi mogu stupiti na snagu, o njima se mora konačno pregovarati s Europskim parlamentom.

To bi utjecalo na saobraćajne prekršitelje koji su počinili teške prekršaje poput vožnje pod utjecajem alkohola ili droga, prebrze vožnje ili prometnih prekršaja koji su rezultirali smrću. Zabrane vožnje od tri mjeseca nadalje također bi se trebale primjenjivati u cijeloj EU. Međutim, uredba se ne bi trebala primjenjivati na zabrane kraće od tri mjeseca.

Bursać: A gdje će Putin da pobjegne, u Laktaše ili Čelinac?

Bursać: A gdje će Putin da pobjegne, u Laktaše ili Čelinac?

Planirano oduzimanje vozačke dozvole u cijeloj EU

Također bi trebale postojati iznimke: država koja je izdala vozačku dozvolu ne mora narediti učinak gubitka prava vožnje na razini cijele Unije ako predmetni teški saobraćajni prekršaj ne bi doveo do gubitka prava vožnje u državi članici izdavanja. Međutim, u slučajevima kada ne postoji odredba za oduzimanje vozačke dozvole u državi članici koja ju je izdala, trebalo bi izreći zabranu vožnje i provjeriti sposobnost prometnog prekršitelja. Tada se može poduzeti "svaka radnja koja se smatra prikladnom".

Prema željama država EU, svako ko je izgubio vozačku dozvolu ne mora ponovno tražiti dozvolu u zemlji u kojoj je počinjen prekršaj – naprimjer Italiji, Španiji ili Portugalu. Prema Ministarstvu saobraćaja, to bi bila stvar zemlje EU-a koja je izdala vozačku dozvolu ili države u kojoj živi dotični prekršitelj. Osim toga, učinak opoziva vozačke dozvole u Njemačkoj u cijeloj Uniji može se osporiti ako je Njemačka izdala odgovarajuću vozačku dozvolu.

Europski parlament također želi učinke na nivou cijele EU

Europski parlament već je odlučio o svom stajalištu o projektu u februaru i također predviđa učinke na nivou cijele EU za teške saobraćajne prekršaje. Ali o detaljnim propisima vjerovatno će se još raspravljati. Projekt je direktiva, tako da se zahtjevi tek moraju implementirati u nacionalno zakonodavstvo. Prijelazni periodi obično traju oko dvije godine. Vjerovatno će proći neko vrijeme dok se novi zakon EU-a o oduzimanju vozačke dozvole na razini EU-a stvarno ne počne primjenjivati, piše Fenix.

Broj poginulih na cestama u EU je zabrinjavajući. Prošle je godine na europskim cestama poginulo više od 20.000 ljudi. EU si je zadala cilj da do 2030. prepolovi broj smrtnih slučajeva u saobraćaju. Da bi se to postiglo, broj poginulih u saobraćajutrebao bi padati za 4,5 posto godišnje. Međutim, napredak je usporen od ranih 2010-ih. EU želi da do 2050. više ne bude smrtnih slučajeva na cestama.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije