Crni petak poražen u Njemačkoj: "Zašto čekati kraj novembra ako imate Temu i Shein?"
Za mnoge kupce u Njemačkoj dani poput Crnog petka gube na značaju zbog šoping platformi kao što su Temu i Shein. Više od 40 posto potrošača kaže da im ovakve rasprodaje nisu potrebne, jer azijski dobavljači cijele godine nude popuste.
Istraživanje portala za poređenje cijena Idealo bilo je u septembru, a učestvovalo je 2.000 ispitanika, uz organizaciju istraživačkog instituta Kantar.
Slični rezultati dolaze i iz ankete Instituta za trgovinska istraživanja iz Kelna (IFH). Među onima koji se interesuju za Crni petak, gotovo svaki četvrti ispitanik navodi da će ove godine rjeđe koristiti ove akcije, upravo zbog Temua i Sheina.
Državna vlast (konačno) usaglasila Reformsku agendu za Plan rasta
"Zašto čekati kraj novembra ako na platformama poput Temua možete uvijek kupovati po niskim cijenama?", rekao je Kai Hudec, direktor IFH i stručnjak za trgovinu.
Pritisak na cijene znatno raste, što drugim trgovcima otežava da ostanu konkurentni. Posebno je teško sektorima poput mode, aksesoara i namještaja.
Black Friday u BiH: "Sniženja od 20 do 30 odsto nisu ono što 'crni petak' predstavlja"
Povodom Crnog petka, koji ove godine pada 29. novembra, mnogi trgovci nude veliki broj proizvoda po sniženim cijenama. Posljednjih godina postala je praksa da se specijalne ponude najavljuju već danima i nedjeljama unaprijed.
Interesovanje za ove akcije u Njemačkoj je i dalje veliko. Prema drugom istraživanju IFH, po narudžbini Njemačkog trgovinskog saveza (HDE), 46 posto online kupaca planira da potraži povoljne ponude, što je tri posto manje nego 2023, piše dpa.
Mnogi planiraju da iskoriste popuste za kupovinu božićnih poklona.
Pored adventskih subota, prodajni dani oko Crnog petka spadaju među najvažnije u godini za maloprodaju u Njemačkoj. HDE ove godine očekuje ukupni promet od 5,9 milijardi eura, što je približno isto kao prethodne godine.
Crni petak potiče iz SAD, a postoje različita objašnjenja za naziv. Tamo petak poslije Dana zahvalnosti, koji se obilježava četvrtog četvrtka u novembru, označava početak božićne kupovine.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.