Avio kompanija u SAD izvela prvi regionalni testni let avionom na hidrogenski pogon

1
Radiosarajevo.ba
Avio kompanija u SAD izvela prvi regionalni testni let avionom na hidrogenski pogon
Foto: Fena / Izveden testni let

Američka kompanija za nove energije Universal Hydrogen koja želi razviti prvi avion s nultom emisijom ugljika upravo je napravila velik iskorak predstavivši prvi regionalni let aviona kojeg u najvećoj mjeri pokreću motori na hidrogen, piše Businesswire magazin, prenosi Fox News.

Avion sa 40 sjedišta poletio je u 8.41 ujutro po lokanom vremenu sa međunarodnog aerodroma Grant County u saveznoj državi New Mexico i letio je 15 minuta dostigavši visinu od 3.500 metara.

Let je izveden prema posebnim certifikatima Federalne uprave za avijaciju (FAA) i bio je prvi u dvogodišnjoj kampanji testiranja koja bi trebala kulminirati 2025. godine ulaskom u komercijalnu funkciju aviona ATR 72, predviđen inače za regionalne letove, kojem su motori rekonstruirani da rade na hidrogen.

Bećiragić nakon poraza od Hrvatske: "Razlika od 13 koševa ništa ne znači u ludnici u Skenderiji"

Bećiragić nakon poraza od Hrvatske: "Razlika od 13 koševa ništa ne znači u ludnici u Skenderiji"

Predstavnici novoosnovane kompanije Connect Airlines želi razviti pametnije iskustvo putovanja i bili su također prisutni kako bi pratili testni let svog aviona.

Spomenuti avio prevoznik Connect Airlines nedavno je potpisao kupoprodajni ugovor s Universal Hydrogenom za 75 hidrogenskh pogonskih sklopova za njihove putničke avione.

"Današnji dan će ući u historiju kao pravi početak dekarbonizacije globalne avio industrije i mi u Connect Airlinesu smo jako ponosni na ulogu predvodnika koju ćemo imati kao prvi američki operater, zajedno s Universal Hydrogenom", rekao je John Thomas, direktor Connect Airlinesa.

Radi sigurnosti, samo je jedan od motora ATR 72-600 zamijenjen pogonskim sklopom na hidrogenske ćelije Universal Hydrogena.

Tehnologija nije prilagođena, već namjenski izrađena za avio industriju. Energija nastala izgaranjem hidrogena dovodi se ddirektno u električni motor. To znači da nema potrebe za ugradnjom baterija, što drastično smanjuje troškove i težinu samog aviona.

"Naš poslovni model rješava problem kokoši i jajeta između aviona na hidrogen i infrastrukture samog motora paralelnim razvojem i uz jedinstveno jeftinij pristup", rekao je Paul Eremenko, suosnivač i direktor Universal Hydrogena.

Zračni saobraćaj širom svijeta čini oko 2,8 posto globalnih emisija stakleničkih plinova. Hidrogensko gorivo jedan je od dva moguća načina dekarbonizacije, a drugi su biogoriva.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije