Algoritam u ulozi demokratije: Tiktok i Instagram za mlade najvažniji izvori političkog sadržaja
Društvene mreže Instagram i Tiktok su za mlade ljude najvažniji izvori političkih sadržaja. To pokazuje studija fondacije Bertelsmann.
Istraživači su za ovu studiju kombinovali online anketu sa analizom kratkih video-snimaka političkih aktera i influensera. Društvene mreže su prostor u kojem mladi dobijaju najviše političkih informacija, čak više nego od porodice, škole, prijatelja, novina ili televizije, piše dpa.
Polovina mladih korisnika navodi da često vidi političke sadržaje preko feeda koji unaprijed sortiraju algoritmi. Prema istraživanju, 38 posto ispitanika prati partije ili političare, a 60 posto političke influensere.
Novinarka Mirza Vranj traži pomoć: Nakon reakcije na antibiotike vraćaju je kući, a stanje sve gore
Naučnici su također utvrdili da se skoro 70 posto objava sastoji od samopromocije, a 35 posto sadrži napade na političke protivnike. Dok su na Instagramu samopromocija i samohvala za 20 posto češći nego na Tiktoku, na Tiktoku su napadi za 15 posto češći.
Partije sa najmanje "ujeda" su Socijaldemokratska partija Njemačke (SPD), jedna od vladajućih stranaka, i mala stranka Volt – kod njih skoro 90 posto kratkih videa čini samopromocija.
Erdogan u UN-u pokazao fotografiju iz Gaze: "Postoji li razlog za ovakvu okrutnost u 2025. godini?"
Istraživanje također pokazuje da mladi verbalne napade u populističkim i ekstremnim videima često gledaju kritički. Međutim, žustre rasprave koje se zbog toga vode u komentarima dovode do toga da ih algoritam češće prikazuje.
Pored načina prezentacije, i tema ima veliku ulogu. U periodu istraživanja od juna do decembra prošle godine, migracije su bile tema koja je najviše privlačila gledaoce. Najmanje pregleda su imale teme socijalne politike, zaštite životne sredine i obrazovanja.
Dok politički influenseri skoro polovinu svojih videa snimaju kao selfije, što se korisnicima dopada, političare uglavnom snimaju drugi. Samo 13 posto političara koristi selfi-video. Za studiju "Kako prodati demokratiju online (brzo)" fondacije Bertelsman i Progressives Zentrum, uz podršku fondacije Mercator analizirana je oko 31.000 videa na Tiktoku i Instagramu uz pomoć vještačke inteligencije.
Naučni tim sa Univerziteta Johanes Gutenberg u Meintzu istražio je 1.976 političkih naloga. Istovremeno, studija se zasniva i na anketi među 1.748 mladih ljudi uzrasta od 16 do 27 godina, koju je sproveo institut za istraživanje javnog mnjenja Pollytix.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.