Ljekar upoznao momke iz Balkanskog kartela: Nisu mi izgledali kao dileri kokaina

Radiosarajevo.ba
Facebook / Karibski otoci

U akciji 'Falkuša' koju je inicirala hrvatska policija, a kojom je razbijen međunarodni lanac krijumčara droge uhapšena su trojica hrvatskih državljana.

Kriminalističko istraživanje “FALKUŠA” je usmjereno prema kriminalnoj ćeliji unutar tzv. "Balkanskog kartela" koja se specijalizovala za pružanje "usluga" krijumčarenja droge jedrilicama i jahtama. Tu kriminalnu ćeliju čine najmanje trojica hrvatskih državljana koje je kartel “regrutovao” za prekookeansko krijumčarenje kokaina jedrilicom za prekookeansku plovidbu.

U akciji su uhapšeni Zoltan K. (42), Marko M.B. (27) i Filip S. (54). Svi su sa šibenskog područja, javlja 24sata.hr.

"A šta reći, i mene je iznenadilo, da ne kažem šokiralo kad sam čuo vijesti... Na objavljenim snimcima prepoznao sam brod, a je li posada ista s Kariba, ne znam, jer su na snimcima pod maskama", započinje priču Dražen Grgić, ljekar iz Šibenika.

On se u junu vratio s plovidbe Atlantikom, a na Karibima se, po svemu sudeći, susreo s trojicom hrvatskih državljana koji su prije nekoliko dana uhapšeni na Kanarskim otocfima zbog krijumčarenja skoro tone kokaina.

"Upoznali smo na Martiniku u jeku korona krize na Karibima. Na prvu su djelovali kao obični domaći momci. Zoltan se predstavio kao ugostiteljski preduzetnik koji povremeno van sezone odradi koji transfer broda, a momci su bili sezonci bez posla koje je Zoltan angažovao da mu pomognu. Tada je jedna od mogućnosti bila da plovimo zajedno natrag za Hrvatsku. Međutim Zoltan nije bio odlučan da isplovi, a ja sam shvatio da nema velike vajde od zajedničke plovidbe i da je bolje dok su vremenske prilike bile povoljne da isplovim sam. Tako je i bilo, te sam iskoristio vrlo povoljne vjetrove i vratio se sam u Hrvatsku. Eto na kraju ispada da od brojnih upozorenja na uragane, ciklone, valove, pirate i morske nemani veće opasnosti se mogu kriti na potpuno neočekivani način", ispričao je Grgić.

Pet mjeseci je jedrio iz Šibenika do Brazila i nazad u sklopu akcije ‘Čisto more, čisto srce’ kako bi pomogao SOS Dječjem selu Hrvatska, a Zoltana i njegova dva saradnika upoznao je krajem aprila.

Tročlana ekipa, u kojoj je bio i vlasnik jedrilice, Grgiću je rekla da jedrilicu moraju da prebace iz Hrvatske na Martinik zbog prodaje. Ali je navodni kupac u međuvremenu navodno otkazao dogovor.

"Od prvog kontakta s tom ekipom sve mi je bilo čudno. Bilo je to u martu kada su sve luke bile zatvorene zbog korone i oni su tražili način da se vrate u Hrvatsku, a nisu bili dobro opremljeni. Javili su mi da će doći na Karibe po opremu pa da se svi skupa vratimo u Hrvatsku. Meni je bilo jako drago što ću se susresti s jedrilicom sa šibenskom posadom",  rekao je doktor za ŠibenikIN.

Dodao je kako je bio sretan kada se susreo s njima jer je nakon nekoliko mjeseci napokon čuo hrvatski jezik.

"Njih je zadesio kvar te su došli na Martinik da poprave jedrilicu. Ja sam do tada već bio krenuo nazad, ali mi je pukla sajla pa sam odlučio da se vratim na Martinik. Tamo smo se prvi put sreli. Bilo mi je drago da čujem domaći jezik pa sam susret i dokumentovao", ispričao je Grgić.

Podsjetimo, do sada sprovedenim kriminalističkim istraživanjem utvrđeno je kako su navedeni hrvatski državljani s jedrilicom otplovili iz Šibenika početkom 2020. godine, da bi krajem avgusta ove godine zaplovili afričkom rutom krijumčarenja s Kanarskih otoka, Kraljevine Španije, južno, prema obalama zapadne Afrike, gdje su tamošnje organizovane kriminalne grupe, koje je angažovao kartel, na hrvatsku jedrilicu ukrcale kokain.

Koordiniranom akcijom specijalni tim iz Španije ”Guardia Civil” je u jutarnjim satima 8. septembra 2020. godine, u međunarodnim vodama, uz prethodno odobrenje nadležnih tijela Republike Hrvatske, presreo hrvatsku jedrilicu, čiju posadu su činila trojica hrvatskih državljana. Nakon pregleda zbog sumnje na krijumčarenje droga, jedrilica je stigla u nacionalne vode Kanarskim otocima.

Pretragom jedrilice pronađeno je ukupno 980 paketa s oko 980 kilograma kokaina visoke čistoće.

Prema procjenama španske policije, ulična vrijednosti zaplenjenog kokaina je veća od 40 miliona eura. Prema do sada prikupljenim saznanjima kokain je bio namijenjen evropskom, španskom i hrvatskom ilegalnom narko-tržištu.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.