Tunel koji ne vodi nigdje: Struka šokirana

Radiosarajevo.ba
Tunel koji ne vodi nigdje: Struka šokirana


Fotografije goleme rupe usred Omiške Dinare obišle su zadnjih dana Hrvatsku, a i regiju. Ta se nesretna rupa našla na udaru javnosti jer predstavlja tunel koji vodi - nigdje.

Na njegovu je kraju kanjon rijeke Cetine pa čovjek u najmanju ruku treba imati jurilicu iz akcijskih filmova da bi preletio na drugu stranu.

Ipak, ekipa Jutarnjeg odlučila se provozati tim dijelom višegodišnjeg projekta brze ceste Trogir - Omiš, obilaznice koja bi život značila Omišanima i njihovim gostima. Cesta kroz Omiš, naime, najopterećenija je prometnica u Hrvatskoj i njome dnevno prođe i do pedeset hiljada vozila.

1471 metar

Tunel kroz Omišku Dinaru, sastavni dio projekta, napokon je prošle sedmice probijen. Mora da su se nemalo iznenadili svi oni koji su prolazili starom cestom, pa vidjeli da iz brda odjednom izlazi golemo svrdlo. Ušli su i reporteri u tu, 1471 metar dugu rupu do koje vodi gruba, makadamska cesta.

U klaustrofobičnom mraku tek probijenog tunela, dok se voda slijeva njegovim stijenkama, ekipa Jutarnjeg susreće tek nekoliko radnika. Posvuda je radna oprema, teški strojevi, koloturi… Tunel je prepun grbavosti i rupa s vodom. Teško je i zamisliti da će jednog dana ovdje promet ići u dva traka. No tek s dolaskom do kraja stvar postaje apsurdna.

- Oprostite, zar se ne može dalje? – pitaju reporteri naivno.
- Uhm, pa, ne… Nema još mosta - odgovaraju radnici.
- A kad će ga biti? - nastavljaju šalu.
- Ne znamo, neće još neko vrijeme - odgovaraju oni.

Most bi jednog dana trebao ići preko Cetine do susjednog brda, u kojem će se probiti još jedan ovakav tunel. Ali trenutno stvar izgleda smiješno.

Omiški inženjer Ivo Vulić tvrdi da je sve to žalosno. U projekt brze ceste bit će uloženo 170 miliona eura, od toga 326 miliona kuna otpada na omiški dio (oko 85 miliona KM), a baš će tu biti sagrađena tri tunela i dva vijadukta. Vulić smatra da je to besmisleno trošenje novca, ali i uvreda za čitavu struku tunelogradnje.

Upozorenje iz 2006.

Ono što on govori ima težinu - bio je jedan od vodećih stručnjaka u projektu gradnje tunela Sveti Rok, jednog od najmodernijih i najkvalitetnijih tunela u Europi.

„Još sam 2006. upozoravao da će se sve ovo dogoditi. Slao sam nebrojene dopise svima, a s grupom inžinjera poslao sam investitoru i alternativni projekt koji ne bi zahtijevao toliko sredstava. Nitko mi se nije udostojio ni odgovoriti. Proglasili su me saboterom“, kaže Vulić. Dodaje da tunel nema okretište za slučaj nesreće niti servisnu cijev.

„Uopće ne znam tko je mogao dati suglasnost za njegovu gradnju“, ljutit je Vulić.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije