Stari Ćiro se vraća u Dubrovnik: Za buđenje sjećanja i stvaranje uspomena

Radiosarajevo.ba
Stari Ćiro se vraća u Dubrovnik: Za buđenje sjećanja i stvaranje uspomena

Iako gotovo pola stoljeća uskotračna pruga iznad Dubrovnika nije osjetila kotače lokomotive, svjetlo u tamošnjem tunelu ponovno bi moglo donijeti projekt revitalizacije popularnog Ćire, javlja dopisnik Anadolu Agency (AA).

Obnova 17 kilometara duge uskotračne pruge, među Dubrovčanima omiljenog Ćira, tema je o kojem se priča već dugi niz godina. No, nedavno je napokon i pokrenuta s mrtve točke.

''Ideja je krenula davne 1989. kada je napravljena predstudija izvedivosti za relaciju Gruž-Uskoplje preko Ivanice (BiH), a intenzivnije o pokretanju Ćira krenula se 2006. godine kada je i osnovana Udrugu prijatelja uskotračne željeznice bez granica'', kazao je voditelj projekta revitalizacije uskotračne željeznice u Dubrovačko - neretvanske županije i tajnik Udruge Ivan Boban, dodajući kako trenutno stvari idu sporo iz više razloga, a najznačajniji je manjak sredstava.

Međutim, ne manji razlog je jedna inertnost i sporost institucija.

Sam projekt sastoji se od tri faze obnove. Trenutno se najviše radi na prvoj fazi, a to je obnova u Općini Konavle.

''Od 9 do 10 milijuna eura je vrijednost projekta da se dovede prva faza koju smo mi uzeli u obzir, a i kao najvažniju fazu a to je u Općini Konavle između Zvekovice i Vojskog Dola'', ističe Boban.

Zamisao o obnovi stare uskotračne pruge, koja je s bivšeg dubrovačkog željezničkoga kolodvora u luci Gruž prolazila istočnim obroncima Srđa preko Brgata i Ivanice prema Mostaru, te se spuštala Konavoskim poljem prema Igalu, Herceg Novom i Zeleniki, stara je više od dvadesetak godina.

''Mi idemo po izvornoj trasi, što znači kako je prvobitno bila postavljena i kako je izgledala. Isto tako i Ćiro bi bio originalno napravljen, to jest uskotračno, bio bi nešto brži, jer koristili dizelske lokomotive, s tim da planiramo uvesti i jednu parnu lokomotivu radi atrakcije'', objašnjava Boban.


Ivan Boban, voditelj projekta i tajnik Udruge prijatelja uskotračne željeznice bez granica (Foto: AA)

Općina Konavle podržala je projekt revitalizacije Ćira , te bi se tako uskoro trebalo krenuti u nove faze njegovog razvoja.

Jedna od prvih faza bi bila da bivša tvornica TEP na Zvekovici, koja je trenutno u posjedu Ministarstva obrane Hrvatske (MORH), a koju bi država trebala dodjeliti Općini Konavle na korištenje kako bi se ona obnovila i preuredila te bi predstavljala jedan ukrcajno – iskrcajni peron.

''Isto tako moram naglasiti i dobru suradnju s Crnom Gorom i BiH, dakle s općinama i nevladinim organizacijama, gdje smo se već jednom svi zajedno prijavili u Europske fondove, ali nismo uspjeli. Ali mi u Udruzi smo sigurni kako vlak to jest Ćiro kao takav imat će perspektivu prekogranične suradnje jednog dana. U zadnje vrijeme usmjereni smo na onaj dio koji je važan za nas, jer nam je cilj da ga završimo kvalitetno, te staviti ga u funkciju'', kaže Boban, dodajući kako bi Ćiro služio u turističke svrhe, ali svakako bi posebno bio zanimljiv i stanovnicima Dubrovačko- neretvanske županije, i to svim generacijama.

Iako će još mnogo vremena proći dok stari Ćiro u novom ruhu ponovno prođe svojim već poznatim krajolikom, jednom kada se to dogori kod onih starih probudit će nostalgična sjećanja, a mladima pomoći da stvore neke nove uspomene.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije