Počinje izgradnja spornog Pelješkog mosta, sve počinje rušenjem

Radiosarajevo.ba
Počinje izgradnja spornog Pelješkog mosta, sve počinje rušenjem
Gradnja spornog Pelješkog mosta počet će u ponedjeljak 30. jula, potvrđeno je Jutarnjem listu u Hrvatskim cestama.

Tog će dana u Stonu predstavnici Hrvatskih cesta ljudima iz China Road and Bridge Corporationa (CRBC) predati svu potrebnu dokumentaciju, otvorit će se dnevnik radova i potpisati zapisnik o uvođenju kineskog konzorcija u posao.

Time 30. jula počinje teći ugovoreni rok za gradnju mosta, koji mora biti završen za 36 mjeseci. Istog dana kineski izvođač na gradilištu mosta postavit će ploču s osnovnim podacima o projektu, piše zagrebački Jutarnji list.

CRBC će u posao biti uveden tri mjeseca nakon što je u Dubrovniku potpisan 2,08 milijardi kuna vrijedan ugovor o gradnji mosta Pelješac s pristupnim cestama.

Ovo je već drugo uvođenje u posao konzorcija na gradilište Pelješkog mosta, samo što je prije 11 godina konzorcij bio hrvatski, a danas je kineski.

Europska unija projekt sufinansira sa 357 miliona eura, odnosno sa 85 posto prihvatljivih troškova. Ukupna vrijednost projekta cestovnog povezivanja juga Dalmacije premašuje 526 miliona eura, od čega su prihvatljivi troškovi malo veći od 420 miliona eura. Trenutačno je u toku tender za 480 miliona kuna vrijednu drugu fazu, a do kraja godine provest će se za treću i četvrtu.

Neposredno nakon uspostave gradilišta ne treba očekivati velike građevinske zahvate. Prema dostupnim informacijama, prvo se očekuje rušenje dva stuba napravljenih tokom gradnje “prvog” mosta.

Usporedo s time provodit će se pripreme za dolazak ploveće barže na lokaciju mosta s koje će se vršiti dodatna ispitna bušenja na sedam mjesta.

Bušenja se obavljaju da bi se s najvećom sigurnošću utvrdio sastav morskog dna u koji će se zabijati piloni. Istodobno će kineski projektanti raditi na izvedbenom projektu koji treba biti završen za oko šest mjeseci.

Nakon što se obavi ispitivanje tla u morskom podmorju i bude li sve prema očekivanjima, zabijanje prvih pilona može se očekivati do kraja ove godine. Prema planu glavnog projektanta Marijana Pipenbahera, prvi bi se piloni zabijali na mjestu stubova broj 5 i 6 te 7, 8, 9 i 10.

Slijedi izrada temelja stuba i pilona, nakon čega će se zabetonirati. Na samom gradilištu ne očekuju se vidljivi dijelovi mosta barem deset mjeseci od početka radova.

“Prvi dijelovi mosta iz mora će izaći deset mjeseci nakon početka radova. Za godinu i pol bit će prvi piloni, dva stuba i rasponska konstrukcija”, više je puta rekao glavni projektant Marijan Pipenbaher.

Ostatak teksta možete pročitati na ovom linku.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije