Plenković i Li zajednički pritisli "tipkalo" i započelo je zabijanje pilota

Radiosarajevo.ba
Plenković i Li zajednički pritisli "tipkalo" i započelo je zabijanje pilota
Foto: Screenshot / Plenković i Li pritisli "tipkalo"

Premijer Hrvatske Andrej Plenković i predsjednik Državnog vijeća Narodne Republike Kine Li Kequiang na gradilištu Pelješkog mosta simbolično su pritiskom na „tipkalo“ postavili najveći pilot Pelješkog mosta kojeg će kineska kompanija CRBC prema ugovoru završiti početkom 2021. godine, čime će se jug Hrvatske kopnenim putem povezati s ostatkom zemlje, prenosi Anadolija (AA).

Kineski premijer Li Kequiang istakao je kako je Pelješki most važan projekt za kinesku kompaniju China Road And Bridge Corporation (CRBC) koja će ga izgrađivati na najvišoj mogućoj razini, poručio je.

Nadzor pojedinih dionica izvedbe, kao i proizvodnju čelika za most u Šangaju, vrše ovlaštena nadzorna tijela Europske unije (EU).

„Smatram da je most projekt mira i sigurnosti, privrede i razvoja. Most će spajati dva dijela teritorija Hrvatske i tako olakšati promet te pomoći razvoj privrede i društva u Hrvatskoj, posebno juga Hrvatske te u velikoj mjeri poboljšati kvalitetu života lokalnih građana“, poručio je kineski premijer Li.

Istakao je kako je ovaj most pilot projekt saradnje u okviru Inicijative 16+1, ali i saradnje Kine i Europske unije.

Li je dodao kako će, nakon što prestane padati kiša i kada most bude izgrađen, biti „duga na zemlji“.

Premijer Plenković je istakao kako je Pelješki most najveći i najvažniji hrvatski infrastrukturni projekt koji je kao tema i ambicija u domaćoj politici, struci i javnosti prisutan već 20-ak godina te kako ovaj projekt za Hrvatsku ima strateško značenje povezivanja juga s ostatkom Hrvatske.

„Simbolički, ovaj most osigurat će jedinstvo državnog teritorija“, rekao je Plenković.

Ukupna težina čelika u mostu je 80.000 tona, što pod vodom, što iznad vode, što znači da će most težiti kao 10 Eiffelovih toranja, a piloti su jedni od najdužih u povijesti izgradnje mostova u svijetu s dužinom od 130 metara.

Krajnji rok izgradnje Pelješkog mosta je završetak siječnja 2021. godine, a gradnju sufinacira EU koja po prvi put svojim novcem financira projekt kojem je izvođač radova Kina.

Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i sa četiri prometna traka.

Nakon što je objavljen snimak zvaničnog pritiskanja „tipkala“ društvene mreže su se „usijale“ od raznoraznih humorističnih objava. A na HRT-ov profil na Twitteru objavio je čak vijest i na kineskom jeziku.


Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije